Лицевите опори са класическо упражнение за стягане на цялото тяло и отслабване. Те допринасят за развиването на всяка мускулна група, най-вече мускулите на гърдите, ръцете и гърба. Ако обаче правите прекалено много лицеви опори, това може да има негативни последици за тялото ви.

Какво се случва с тялото, когато прекалите с тренировките?

Лицевите опори могат да претоварят сериозно врата и раменете, както и по-малките мускулни групи в горната част на ръцете и лактите, обяснява физиотерапевтът Санди Вулман от Adelaide Crows Sports Medicine Clinic, цитирана от healthdigest.com.

Прекалено многото лицеви опори могат да доведат и до тежка мускулна болезненост и възпаление на мускулната тъкан, особено в ръцете и врата, което да продължи мъчително за няколко дни. Много често негативните ефекти от претоварване с лицеви опори се проявяват до няколко дни след тежката тренировка.

Какво се случва в тялото, когато тренирате прекалено?

Ако усетите, че прекалявате с лицевите опори е много важно да започнете да ги модифицирате. Има много различни варианти на това упражнение, които имат не по-малко добри резултати за фигурата и поддържането на здрава мускулатура. Важно е също да намалите броя и интензитета на лицевите опори.

Можете да ги изпълнявате със свити колене или с опрени на дъска (легло, диван) крака.

Това, разбира се, не означава да спрете да правите лицеви опори. Всичко, което трябва да правите, е да внимавате с интензитета и количеството на този тип физическа активност. Лицевите опори все пак са един прекрасен начин да тествате цялостната си физическа форма и да я подобрите. Освен развитие на стегната мускулатура те ви осигуряват подобряване на гъвкавостта и издръжливостта.

4 храни за презареждане след високоинтензивна интервална тренировка

Още по темата

Едно проучване на учени от Харвард предполага, че ако успявате да направите 40 лицеви опори подред, това е добър показател за цялостно здраве. Те смятат, че ако успявате да направите дори 10 лицеви опори, това намалява сърдечносъдовия риск с до 30 пъти.

За да избегнете риска от претоварване, постарайте се да си давате необходимото време за почивка на мускулите. Не правете лицеви опори всеки ден. Увеличавайте техния брой постепенно, когато се уверите, че тялото ви е в състояние да ги изпълнява без да чувствате изтощение и болка.

Опитайте се да правите пауза от 48 часа преди следващата тренировка с лицеви опори за най-оптимално възстановяване на мускулите.