Добре познатите лицеви опори не са упражнение само за мъже. Те са много по-полезни и за дамите, отколкото предполагате. Удобни са, защото на практика можете да ги правите навсякъде. Не ви е нужно фитнес оборудване, за да ги изпълните. Можете да контролирате натоварването, като ги модифицирате според индивидуалните си особености и желаните цели, които искате да постигнете. Разнообразните варианти на лицевите опори са изключително полезни и могат да променят тялото ви в много положителна посока. 

4 упражнения за бързо стягане на фигурата

Какво се случва с тялото, ако правите лицеви опори всеки ден?

Стресът се намалява

Лицевите опори не са просто силово упражнение. Натоварването, което те упражняват върху мускулите, намалява стреса и напрежението в тялото ви, като по този начин ви карат да се чувствате релаксирани и енергични. Изпълнението на лицеви опори увеличава насищането на мускулите с кислород, което предизвиква освобождаване на ендорфини. Ендорфините подобряват настроението и се борят с хормоните на стреса. 

Как да изгубите телесни мазнини с различни упражнения

Ще подобрите концентрацията си

Изпълнението на лицеви опори всеки ден подобрява паметта, концентрацията и способността да боравите бързо и точно с информацията в мозъка ви. Това се дължи на намаляването на стреса, който блокира много паметови процеси в мозъка. Колкото по-малко стрес се натрупва в тялото, толкова по-бистър ще е умът ви и ще сте готови за всякакви предизвикателства. 

5 домашни упражнения, които конкурират ходенето на фитнес

Стимулира метаболизма

Ако правите лицеви опори всеки ден, ще направите голяма услуга на тялото си. Не само ще стегнете мускулатурата си, но и ще отслабнете. Освен това ще ускорите обмяната на веществата, като това ще регулира индекса на телесна маса и ще намали риска от диабет тип 2, който съществува при наднормено тегло. 

Още по темата

Ще направите таза и корема си по-стегнати

Областта около таза и корема е съществена, защото в нея се намира центърът на тежестта. При всяко движение, навеждане, натоварване, центърът на тежестта се измества и това може да доведе до сериозни проблеми в гръбнака, кръста, краката. Ако поддържате коремните мускули и тези на гърба и таза ще намалите риска от редица здравословни проблеми и травми. 

Четирите упражнения, от които имате нужда

Позата на тялото се подобрява

Повечето хора имат изкривявания в гръбнака, които са причинени от лоша поза или стойка в изправено и седнало положение. Работата на бюро или професиите, свързани с продължително седене или навеждане също причиняват изкривявания в стойката. Това води до болки, схващания в гърба, шията, врата, които се отразяват и в крайниците. Ако правите лицеви опори всеки ден ще подобрите стойката си и ще намалите болките.