Планк е прекрасно силово упражнение, което стяга мускулатурата на цялото тяло. Ако обаче целта ви е преди всичко отслабване, изгарянето на калории трябва да е приоритет. Ако наблягате на планка, трябва да знаете, че при изпълнението на това упражнение изгорените калории далеч не са много.

В зависимост от вашето тегло и телесен състав (съотношение между мазнини и мускулна маса) очакваното изгорено количество калории при изпълнението на планк е средно между 2 и 5 калории на минута. Като се има предвид, че много малко хора успяват да удържат в позиция планк за цяла минута, това не обещава особено голям брой изгорени калории, пише healthdigest.com.

Грешки при упражнението планк, които могат да навредят

Ето защо е по-добре да включите планка като инструмент към другите ви упражнения, а да не разчитате само на него. Изгарянето на повече калории може да се постигне, като планкът се модифицира и към него се добавят допълнителни движения.

Можете да повдигате краката си и да ги редувате, докато сте в позиция планк. Можете също така да докосвате последователно глезените си с противоположната ръка, докато сте в планк. Има много алтернативи на това просто да стоите в позиция планк, които допринасят за изгаряне на повече калории и още по-добро стягане на мускулатурата.

Можете и да превключвате от режим висок планк към страничен планк, като задържате за няколко секунди във всяка позиция.

Колко дълго е добре да правите планк?

Още по темата

Защо все пак е добре да правите планк за отслабване?

Въпреки че планкът сам по себе си не носи особено изгаряне на калории, добрата новина е, че той допринася за стягане на мускулите. А когато мускулатурата е добре стегната и развита, тя изгаря още повече калории дори в спокойно състояние. Тонусът и укрепването на мускулите е от съществено значение за отслабването и затова силовите упражнения трябва да влизат задължително в тренировъчната програма, а не само кардиото.

Упражнението „планк“ – достатъчно за идеална фигура!51650

За да правите планк правилно, ефективно и безопасно се постарайте да държите гърба си в максимално изправена линия. Стягайте целенасочено коремните мускули по време на упражнението, за да изгорите още повече калории и за да подкрепите гърба си.