Връзката между здравата и красива кожа и храната, която консумираме е вечна. Нашето меню се отразява в нашата фигура и състояние на кожата. Може да се глезим със скъпи процедури и козметика, но ако не знаем как да се храним, едва ли ще постигнем задоволителни резултати. Какъв е вашият тип кожа? Вижте кои храни да добавите към менюто си.

Ако кожата ви е по-суха

Консумацията на достатъчно свежа вода е първото, което да запишете във вашия списък за полезни храни и напитки. Също така, не забравяйте и за плодовете и зеленчуците с високо съдържание на вода, които допринасят за добрата ѝ хидратация, като краставица, целина, пъпеш, диня, марули, айсберг, домати и тиквички.

Храни, с които да съхраните красотата и здравето си

Сухата кожа се нуждае от полезните полиненаситени мастни киселини или както са ни познати като омега-3. Те ѝ осигуряват така необходимата влага и намаляват риска от напукване, лющене. Храни, с които може да си ги набавите са риба, авокадо, кокосово масло, яйца, ленено семе, ядки.

Ако кожата ви вече страда от напукване и сърбежи в резултат на сухотата, включете в хранителния си план храни, които са богати на цинк, който спомага за зарастването на рани и възстановяване на тъканите. Добри хранителни примери са тиквени семки, морски дарове, боб, леща, говеждо месо. Бъдете внимателни с кофеиновите напитки, захарта и алкохола, тъй като те дехидратират кожата.

Хранене при смесена/мазна кожа

Според някои западни изследвания, храните с високо съдържание на витамин В6, спомагат за намаляване на излишната секреция на себум. Кои може да допълните към менюто си? Пълнозърнести храни, риба тон, сьомга, риба треска, тиква, спанак, аспержи, брюкселско зеле, броколи, къдраво зеле, бяло зеле, горчица, ядки и чесън.

Още по темата

Не пропускайте и говежди черен дроб, яйца, семена, бобови растения, карфиол, тъй като са богати на лецитин. Това е органично вещество което има редица ползи за здравето и красотата ни, а в случая, консумирайки тези храни, се грижите кожата ви да бъде и добре подхранена.

4 причини да не консумирате мазни храни

Други полезни храни за смесени към мазни кожи са ядково мляко, сладки картофи, куркума, джинджифил, лук, краставици.

Ако искате кожата ви да се омазнява по-малко и да има сияен вид, избягвайте пържените храни, хидрогенираните растителни масла, захарните и тестени лакомства.