Бялото рафинирано брашно е една от главните причини не само за наднорменото ви тегло, но и за проблемите ви с кръвната захар, инсулина, метаболитния синдром и редица други здравословни проблеми. Дори да нямате нито глутенова непоносимост, нито цьолиакия, нито наднормено тегло, бялото брашно е най-нездравословният избор, който можете да направите. В днешно време има много полезни алтернативи и заместители, с които да обогатите не само трапезата си, но и организма си.

Как безболезнено да заместите хляба от менюто?

Възможните алтернативи на пазара варират от бадемово през кокосово брашно, брашно от леща, нахут, маранта, тапиока, сладък картоф, лимец и много други.

Различните брашна имат различна хранителна стойност. Бялото е с най-ниска заради степента на рафиниране. В него остават само въглехидрати и почти никакви същински хранителни вещества.

Джина Хемшоу, сертифициран диетолог, цитирана от healthdigest.com споделя, че дори обикновеното пълнозърнесто брашно от пшеница е по-добър избор от бялото, тъй като в него влиза целият състав на зърната – трици, зародиш, ендосперм. Това прави пълнозърнестото брашно по-богато на фибри и протеини. То е богат източник на желязо, растителни мазнини.

Полезни заместители на кофеина

Още по темата

Брашното от кафяв ориз е една прекрасна алтернатива според нея. То не съдържа никакъв глутен и е отличен избор за страдащите от непоносимост към този протеин. Може да се смеси с други видове безглутенови брашна и да се използва много успешно. Богато е на цинк, желязо, протеини, фибри и много други хранителни вещества.

Брашно от лимец или спелта е още една прекрасна възможност да си приготвите печива с полезно брашно, богато на фибри, протеини, витамини от група В и несъдържащо глутен. В него се съдържат предимно сложни въглехидрати, които при разграждането и усвояването си не повишават нивата на кръвната захар.

Адвантам – новият заместител на аспартама

Брашното от нахут е чудесно за приготвяне на питки, домашни крекери, солени бисквити, хляб. Има приятен вкус и е изключително богато на фибри, протеини, витамини и минерали. Можете да заместите бялото брашно с него, ако искате да отслабнете, но не можете да спрете тестените изделия.