Прасковите са прекрасен, сочен и много вкусен плод. Те са изключително полезни и са едно от най-любимите летни лакомства на много хора. Свикнали сме да белим прасковите от мъхестата им ципа, преди да ги изядем. Всъщност ципата е много по-полезна, отколкото предполагате. Според healthline.com можете спокойно да ядете прасковата без да я белите, подобно на кивито, което също е още по-полезно, когато е консумирано заедно с обелката.

5 ползи от костилковите плодове

Ципата на прасковата не само че не е токсична, но е и полезна. Тя е много богата на фибри, а обелвайки я, се лишавате от тях. Фибрите са ключови за храносмилането, за контрола на кръвната захар, за подобряване на стойностите на холестерола. Фибрите имат много ползи и за състоянието на чревната флора, тъй като подхранват полезните бактерии в средата там. Това означава и по-добър имунитет, тъй като от доброто състояние на червата зависи и стабилността на имунната система.

Ципата на прасковата е добър източник на антиоксиданти и полифеноли. Те са особено важни за намаляване на възпаленията в тялото, за нормалната функция на сърдечносъдовата система, както и за блокиране на оксидативния стрес в организма. Антиоксидантите са много важни и за доброто състояние и нормално функциониране на мозъка, бъбреците, черния дроб.

Важни причини да ядете повече жълти плодове

Още по темата

Има ли и негативни страни при консумацията на ципата на прасковите?

Един от рисковете за здравето, ако ядете прасковите с ципата, са пестицидите. Този риск съществува при консумация на всички плодове и зеленчуци, ако не са добре измити. При прасковите рискът е малко по-голям заради влакнестата структура на ципата, върху която е възможно да се задържат по-голямо количество химикали дори след измиване.

Консумацията на праскови с обелката може потенциално да причини дискомфорт в корема и червата при хора с храносмилателни проблеми, възпаления в червата, гастрит и язва. В такива случаи е добре да консумирате прасковите обелени.

5 здравословни причини да ядете повече вишни