Когато се заговори за полезни и здравословни храни, наум ни идват всички популярни и модерни суперхрани, като чиа, годжи бери, киноа и още много други екзотични продукти, които станаха широко разпространени в последно време. Забравяме обаче за някои хранителни продукти, които са не по-малко ценни, но просто не са сред популярните в момента. Те носят изключително много хранителни ползи на организма и затова е добре да не ги забравяме, а да ги включваме в хранителния си режим по-често.

20 от най-полезните храни за здраво сърце

Кои са храните, които подценяваме, а не трябва да е така?

Черен дроб

Черният дроб е особен на вкус и много хора не го обичат. Той обаче е изключително полезен източник на витамин А и желязо. Редовната му консумация може да намали риска от хронични заболявания и различни дефицити. Богат източник е още на цинк, мед, хром, фолиева киселина. Доставчик е и на висококачествен протеин.

Извара

6 алкални храни за силен имунитет

Изварата е прекрасен продукт, който често е подценяван. Тя е здравословен избор за отслабване и контрол на теглото. Добър източник е на калций. Не съдържа толкова натрий, колкото останалите млечни продукти. Може да намали риска от остеопороза.

Патладжан

Патладжанът е любим зеленчук в нашата традиционна кухня, но надали сте се замисляли колко полезен всъщност е той. Богат е на много фибри, витамини, минерали, растителни протеини. Има антимикробни и противовъзпалителни свойства. Свързва се с намаляване риска от диабет тип 2 заради наличието на много фибри в състава му.

10 храни под 10 калории, които да ядете за отслабване

Боб

Бобът и бобовите култури са много полезни. Те съдържат изобилие от растителни протеини. Богати са на фолати, които стимулират синтеза на червени кръвни клетки. Съдържат антиоксиданти, важни за намаляване на възпалението. Съставени са от сложни въглехидрати, които поддържат стабилни нива на кръвната захар.

Още по темата

Стриди

Храни, препоръчани от диетолози за тънка талия

Стридите са част от средиземноморската кухня. Те са богати на много голямо количество цинк, селен, витамин В12 и D, мед. Тези вещества са изключително важни за състоянието на имунната и сърдечносъдовата система.

Брюкселско зеле

Брюкселското зеле е много богат източник на витамини А, К, С и фибри. То е изпълнено с антиоксиданти, фолати и фибри. Полезно е за сърдечносъдовата система, когнитивните функции, червата.

3 полезни храни, с които не бива да прекаляваме

Чушки

Толкова сме свикнали с чушките във всичките им форми, че ги приемаме за даденост, а не за суперхрана, каквато всъщност са. Чушките са невероятен източник на фибри, витамини А и В6. Те са бедни на въглехидрати и захари, което ги прави прекрасни за диета. Фибрите и водата в тях подпомагат работата на червата и стимулират метаболизма.