Ако мечтаете за видима коремна преса с ясно изразена мускулатура, вероятно се стараете да правите упражнения за коремни мускули всеки ден. Всъщност, за да получите стегнат корем с релефни мускули не е нужно да правите упражнения за коремна мускулатура всеки ден. Това може да има както позитиви, така и негативи за коремната мускулатура и цялото тяло.

Причини за коремни болки след тренировка

Какво се случва, ако правите упражнения за корем ежедневно?

Ядрото на тялото става по-здраво

Един от позитивите на ежедневните упражнения за корем е стягането на ядрото на тялото. То е централният носител на тежестта на тялото и е важно да бъде стегнато и с добре развита мускулатура. Когато мускулите на телесното ядро са здрави и добре развити, това подпомага стягането на корема, гърба, както и изпълнението на всички движения на тялото.

Ако правите упражнения за корем всеки ден е по-малко вероятно да се нараните с други спортове

Мускулатурата в нашето тяло е една много сложна система, която функционира в неразривна свързаност. Ето защо, ако се стараете да стягате добре коремните мускули, ядрото на тялото ви ще е в много добра форма. Това означава, че балансът и гъвкавостта ви ще са на много високо ниво, а това е важно от гледна точка на това да се предпазите от наранявания при други физически натоварвания и спортове. Освен това стегнатата коремна мускулатура играе голяма роля за намаляване натиска върху ставите, дава повече енергия и сила.

Упражнения за здрави коремни мускули вкъщи

Рискувате да „претренирате“

„Претренирането“ е опасно както за мускулите, така и за здравето. При претоварване с твърде много упражнения, както за корем, така и за всяка друга мускулна група, в тялото започват катаболни процеси на разграждане на мускулната маса. Резултатът е изтощение, липса на енергия, болки, трудно възстановяване, разкъсване на мускулни влакна, лош сън, продължително време за възстановяване, спад в имунитета.

Още по темата

Наранявания във врата

Шийните прешлени и мускули участват активно в почти всяко упражнение, свързано с коремната мускулатура. Ето защо, ако не изпълнявате правилно упражненията или се натоварвате твърде много всеки ден, рискувате да получите болки, схващания, растежения или наранявания в областта на врата и шията. Това се случва и ако коремните ви мускули са слаби и неефективни, което е предпоставка за несъзнателно претоварване на шийните мускули в опит да компенсирате натоварването.

Защо не трябва да правите коремни преси всеки ден?

Коремните упражнения спомагат за намаляване на болките в гърба и кръста

Ако правите всекидневни упражнения за корем, това ще се отрази добре на гърба и кръста ви. Стига да не прекалявате с интензитета на тренировките за корем, те са истински полезни в намаляване на болките в гърба, защото спомагат за стягане на коремните и гръбните мускули. А когато те са добре развити и стегнати, поемането на тежестта от гръбнака е много по-лесно, което намалява болките.