Краката и стъпалата ни носят целия ни товар през деня. Нормално е да са уморени, натежали и болезнени в края на деня. За да облекчите болките и умората в краката след дълъг ден, можете да направите няколко неща, с които да върнете тонуса им.

Ползите от лежането с вдигнати високо крака

Сензорен масаж

Сензорният масаж се прави, като ходите по повърхност, предизвикваща грубо разтриване на стъпалата отдолу, например ходене на босо по камъчета, на тревата, върху чехли с масажираща стелка. Стъпалата са снабдени с множество нервни окончания и рефлекторни точки, които при стимулация оказват благотворно влияние не само върху умората на краката, но и върху цялото тяло.

Ексфолиране

За гладки крака без умора и напрежение, ексфолирайте редовно. Направете си успокояваща гореща вана със соли. След това масажирайте нежно и ексфолирайте с подходяща четка и ексфолиант. Процедурата премахва умората и тежестта в краката, прави кожата мека и гладка.

Проблеми с краката, подсказващи сериозни заболявания

Масаж с тенис топка

За да си направите този масаж, стъпете върху топка за тенис и започнете да я търкаляте по продължение на стъпалото си. Това е друг добър начин да въздействате върху точките на краката и нервните окончания.

Защо кръстосването на краката е вредно?

Упражнения за крака

За да подобрите кръвообращението в краката, да намалите болката, тежестта и умората от стъпалата, направете някои полезни упражнения за тази цел.

  • 1. Постелете малка кърпа на пода. Стъпете отгоре.
  • 2. Поставете крака си върху кърпата.
  • 3. Започнете да стискате плата с пръстите си, като отпускате и стискате, задържайки по няколко секунди в позиция.

Това упражнение увеличава кръвоснабдяването в краката и подобрява кръвообращението, отпуска мускулите и напрежението в стъпалото.

Още по темата

Какво се случва с краката, ако ходите боси вкъщи?

Компрес с лед

Охлаждането на краката помага за тяхното отпускане и намаляване на напрежението. Увийте кубчета лед в хавлиена или памучна кърпа и наложете върху краката. Ако имате компрес с медицински гел, използвайте него.

Бананова паста

Направете маска с банан за успокояване на болката и напрежението в краката. В купа намачкайте един добре узрял банан до получаване на гладка паста. Накиснете краката с гореща вода, но не непоносимо пареща. След няколко минути извадете краката, подсушете и масажирайте с банановата паста. Оставете я да подейства 4-5 минути. След това изплакнете.