Палачинките са една от най-любимите закуски на много хора. Те обаче не са особено здравословен избор заради бялото брашно в тях, както и сладките добавки, които включваме към тях. Тези съставки увеличават риска от инсулинова резистентност, повишена кръвна захар, наддаване на тегло и още много други нездравословни ефекти от консумацията на тази иначе невероятно вкусна закуска.

10 зеленчука, богати на протеини, подходящи за отслабване

Ето защо много хора търсят здравословна и полезна алтернатива на тази закуска. Приготвянето на протеинови палачинки е един популярен начин да се насладите на любимата си закуска без угризения. Но дали това е така наистина?

Според healthline.com, протеиновите палачинки не съдържат рафинирано брашно, което е добре от гледна точка на превенцията на наднорменото тегло и инсулиновата резистентност. В тях се съдържат средно по 10 грама протеин за една палачинка в сравнение с 2,4 грама протеин за стандартна палачинка от бяло брашно.

Плодове, богати на протеини

Допълнителното количество протеин може да дойде от различни източници, например яйца на прах, ленено семе, овес. Това определено е плюс в полза на протеиновите палачинки. Този добавен протеин обаче не прави протеиновите палачинки сами по себе си здравословен избор. Всичко зависи от плънката, която ще изберете за тях. Ако все пак ги овкусите със сладко, сироп, изобилие от шоколад и плодове, това няма да ви помогне в здравословен смисъл. Каква е ползата да ги ядете тогава?

Още по темата

Как да направите протеиновите палачинки по-полезни?

За да превърнете протеиновите си палачинки в един истински здравословен избор, подберете подходящите заместители на захарите, които искате да избегнете.

Протеинови шейкове за отслабване

Една здравословна рецепта за протеинови палачинки може да включва белтъци, банани, суроватъчен протеин. Не добавяйте към тях захарни сиропи и конфитюри, за да ги подсладите. Можете да използвате и овес вместо стандартното рафинирано брашно. Изберете шоколадов протеин, от който да дойде приятният вкус, който ще ви задоволи. Можете да добавите още фъстъчено масло, белтъци, бадеми.

Могат ли протеините да навредят на здравето?

В сравнение със стандартните порции палачинки, този вариант ще намали приема на въглехидрати с до 67%, а и ще ви задържи сити за по-дълго, пише healthdigest.com.