Ако искате да стегнете мускулите си, вероятно наблягате на тренировките. Може да звучи наистина противоречиво, но стегнатите и напрегнати мускули могат да се превърнат в кошмар не само след прекалено интензивна тренировка, но и при бездействие, пише Medical News Today. Схващанията на мускулните влакна могат да накарат мускула ви да се стегне и скове до болезнена степен. В такива моменти се нуждаете от лесно и бързо облекчение.

Храни, които изграждат чиста мускулна маса

Ако сте вкъщи е най-добре първо да масажирате мястото на схващането, където мускулът е най-напрегнат и скован. Може да отнеме време, докато се отпусне.

Можете да приложите и малко топлина, за да отпуснете схванатите и стегнати мускулни влакна. Направете топъл компрес или приложете електрическа възглавница, ако разполагате с такава. Топлината може да подпомогне намаляването на възпалението и сковаността, пише healthline.com.

Мускулни спазми – какво подсказват за здравето ви

Сковаността на бедрените мускули и тези на прасеца са често явление както при трениращи хора, така и при такива, които обичат да седят с кръстосани крака. Позата на седене, при която коленете са под таза, също е една честа причина за поява на сериозни схващания в бедрените мускули.

Ако имате такива проблеми и обичате да седите в тези пози за дълго време е добре да имате предвид, че това крие риск от проблеми с коленете след време, пише verywellfit.com. За да облекчите схващания и пренатягания на квадрицепсите на бедрата, масажирайте краката си с валяк с твърда пяна. Можете да правите упражнения с него, включващи търкалянето му по цялата дължина на бедрото и подбедрицата, както и седалището. Това ще освободи напрежението в мускулите и ще намали схващанията и болката, пише livestrong.com.

Защо мускулите ви треперят при интензивна тренировка?

Още по темата

Друга зона на тялото, в която често се изпитват болки и схващания при тренировки и в спокойно състояние, е вратът. Той участва в изпълнението на много движения на тялото, което му носи сериозно натоварване.

За да облекчите схванатия и стегнат врат, опитайте с бавни и плавни движения на главата напред и назад, наляво и надясно. Внимавайте да не направите грешката да въртите главата в кръг и то бързо. Това крие риск от наранявания, сериозни и болезнени схващания, които не бихте желали да изпитате. Въпреки че въртеливите движения се препоръчват при загрявка от много треньори, те представляват риск за врата.

Грешки, причиняващи загуба на мускули, вместо на мазнини

Други добри начини да намалите стреса в тялото, който оказва влияние върху всяка мускулна група, са йогата и медитацията. Мускулната стегнатост и пренапрежение могат да бъдат успокоени чрез подходящи дихателни техники, както и упражнения за гъвкавост и мобилност.