Чувствате се уморени, демотивирани, често страдате от настинки и други неразположения? Знаете ли че причината за всичко това може да се крие в негативните мисли, които са превзели живота ви. Обикновено те са продукт на усещането за несигурност. Тъгата се прокрадва всеки ден по малко и руши нашето емоционално и физическо здраве.

Какви са видовете отрицание или негативизъм?

Негативността може да се прояви по много начини:

  • Цинизъм и общо недоверие към хората и техните мотиви;
  • Враждебност, недружелюбност и липса на желание да създаваме нови контакти;
  • Забелязване предимно на лошото, дори при положителни събития;
  • Вярване, че ако някой не е съвършен, то той не е достойна личност;
  • Вярата, че лошото е неизбежно;
  • Обвиняване на другите за личните неуспехи, усещане за жертва;
  • Мисленето, че ако хората или обстоятелствата се променят, можете да бъдете щастливи;
  • Очаквания от хора, работата, и ако не получим очакваното, изпадаме в депресия.

Как негативната настройка към живота ни вреди?

Съвсем естествено е, когато се чувстваме тъжни, да изпитваме и негативни мисли. Но когато това се превърне в дълготраен процес, здравословното ни състояние е сериозно застрашено.

20 въпроса, които премахват негативните мисли

Отрицателността поставя нашето тяло в режим на битка, нивата на стресовия хормон кортизол се покачват. В малки количества стресът има ползи. Но продължителните стресови периоди нанасят щети на имунната система. Ето защо според редица западни проучвания, негативните хора боледуват по-често в сравнение с тези, които са положително настроени.

Негативизмът може да отключи редица здравословни неразположения и проблеми, сред които главоболие, болки в гърдите, безсъние, стомашни неразположения, депресия, чувство за безпокойство, диабет, покачване на кръвното, социално оттегляне, преяждане и други.

Цитати за моментите, в които мислим, че всичко е загубено

Повече от ясно е, че ако искаме да сме в добро физическо и емоционално здраве, трябва да се справим с нашите отрицателни мисли и настроения.

За да не се превърнат негативните мисли в лош навик, ето как може да се справите с тях:

Възможно ли е да имате висока кръвна захар, но да нямате диабет?

Научете се да разпознавате истинското, забелязвайте не само лошото, но и хубавото в живота. Колкото повече сте реалистичен оптимист, толкова повече ще можете да фокусирате енергията си върху хубавото край вас.

Още по темата

Живейте сега. Избягвайте мисли за минали провали. Мислете за сега, за новите ви цели, разделете се със страховете, защото те пречат, а голяма част от тях са неоснователни. Практикувайте позитивизъм. Четете мотивираща литература, общувайте с хора с положителна енергия, намерете си хобита, медитирайте.

Превърнете негативизма си в плюс. Няма как да не изпитваме понякога страх и негативни мисли. Но не бива да им позволяваме да повлияят на самооценката ни. Ако например сте забелязали, че сте качили някой друг килограм, не унивайте. Вместо да преядете отново като наказание или за да се „почувствате по-добре“, поставете началото на по-здравословно храненe, спортна активност, като цяло грижа за тялото и за себе си.