Закуската е най-важното хранене за деня. Тя трябва да е богата на ценни хранителни вещества, макро и микроелементи, с които организмът ви да разполага през целия ден и които да му помогнат да извърши всички важни функции.

5 грешки, с които съсипвате здравословната закуска

Ако на закуска ви се яде нещо сладко обаче, това може да я направи не толкова здравословна, въпреки че сте я заредили с полезни протеини, мазнини, въглехидрати. Ако към цялото многообразие от здравословни продукти добавите захари, сиропи, конфитюри, шоколад и още други десертни добавки, закуската ви ще изгуби здравословния си характер.

Как да приготвите закуската си така, че да притъпите желанието за нещо сладко в нея?

Напълнете я с изобилие от фибри

Колкото повече фибри добавяте към закуската си, толкова по-сити ще останете през целия ден. Фибрите потискат глада за сладко и удължават усещането за ситост. В допълнение те подобряват храносмилането, намаляват риска от диабет тип 2, понижават холестерола.

Грешки, които допускате в здравословната закуска

Придържайте се към график за хранене

За да поддържате нивата на инсулина и кръвната захар в тялото е важно да се храните на малки порции през няколко часа. Така ще се предпазите от огладняване, още повече от рязко огладняване, което настъпва заради спадане на кръвната захар. Когато нивата на кръвната захар спаднат рязко, това автоматично ви кара да посегнете към нещо сладко, за да утолите този глад.

Още по темата

Полезни храни, подходящи за закуска

Включете повече протеини

Протеините потискат глада за сладко и глада като цяло. Те са съществена част от закуската. Дават много енергия, подпомагат ускоряването на метаболизма и поддържането на оптимално тегло. Ако включвате достатъчно протеини в закуската си ще сте сити задълго, ще имате по-малко желание за нещо сладко през деня и ще се радвате на красива и стегната фигура.

6 причини защо да закусвате яйца

Избягвайте изкуствените подсладители

Изкуствените подсладители дават обещание за нулеви калории и захари. Те се използват като заместители на захарта в индустрията. Изследвания от 2010 година, публикувани в Yale Journal of Biology and Medicine показват, че всъщност изкуствените подсладители могат да повишат апетита и да доведат до повишен прием на празни калории, както и силно желание за сладко. В дългосрочен план това може да има негативен ефект върху риска от диабет тип 2.