Добрият пълноценен и непробуден сън през нощта е от изключително съществено значение за здравето. Той играе незаменима роля в поддържането на всички процеси в организма. Без него функциите на всеки орган и система в тялото са немислими. За да си го осигурите е необходимо да следвате някои правила за здравословно ежедневие, които имат положителен ефект върху добрия нощен сън.

Много хора страдат от безсъние, изпитват трудности в заспиването, имат неспокоен сън, будят се често или страдат от всички изброени проблеми със съня накуп.

Какво прави мозъкът по време на сън?

Пълноценният сън е съществен не само за здравето и доброто състояние на организма, но и на психиката. Стресът, безпокойството, тревожността, психическата и емоционална умора, напрежението, лошото настроение са само част от следствията, до които води влошеният сън.

Ако редовно имате проблеми със съня от каквото и да е естество, това ще повлияе на здравословното и психичното ви здраве. Затова е нужно да направите някои промени в ежедневните си навици, които могат да имат положителни ефекти върху съня.

1. Придържайте се към относително еднакъв график за събуждане и заспиване всеки ден.

5 заболявания, които се причиняват и от липса на сън

2. Старайте се да получавате достатъчно слънчева светлина през деня.

3. Изключете електронните устройства поне един час преди лягане.

4. Направете всичко необходимо, за да си осигурите удобно легло, в което да спите.

5. Правете упражнения и тренирайте всеки ден, но не прекалено скоро преди сън.

6. Опитайте се да се въздържате от дрямка след 3 часа следобед.

Трите най-полезни храни за добър сън

7. Спрете да поглеждате часовника, когато се събудите през нощта. Опитайте се да изкорените този навик, защото ви разсънва още повече.

Още по темата

8. Не консумирайте кафе и алкохол вечер, особено преди лягане.

9. Включете в рутината си преди лягане така наречените „бели шумове“. Тези успокояващи звуци допринасят за по-лесно заспиване. Сред тях са например звуците от природата.

10. Дръжте температурата в спалнята по-хладна. Най-добрата температура за сън е около 22-23 градуса.

11. Вземете горещ душ или вана преди лягане.

Позитивни мисли преди сън

12. Не оставайте в леглото, ако не можете да заспите. Ако до 30 минути не сте успели да заспите, станете и направете нещо, което ви кара да се почувствате релаксирани – почетете списание, книга, изпийте чаша прясно мляко, медитирайте, направете лек стречинг.