Кокосовата захар е една алтернатива на обикновената бяла захар, която много хора предпочитат да използват. Това не е случайно, защото тя заслужава специално внимание. Кокосовата захар притежава прекрасни вкусови качества, но и хранителна стойност, която може да допринесе за по-балансирана диета.

Каква е основната разлика между бяла и кафява захар?

Не бива да се прекалява с нея. Въпреки че се счита за по-здравословен вариант на бялата захар, кокосовата захар носи своите калории и въпреки че се счита за добавка със среден гликемичен индекс, в големи количества тя също оказва влияние върху нивата на кръвната захар и инсулина. Тоест, ако искате да заместите бялата захар с нещо, кокосовата захар е добра опция, но и с нея трябва да се внимава.

В този смисъл, кокосовата захар е приветствана като природен естествен заместител на захарта, но дали това е наистина така?

Кокосовата захар се приготвя, като се извлича от сок от кокосова палма. Сиропът от кората на палмата се събира, изцежда и преварява, докато се сгъсти и добие карамелен вкус и текстура. След това се дехидратира и обработва до получаване на гранули, подобни на тези на бялата и кафявата захар, според healthline.com.

Какво се случва, когато кръвната ви захар падне критично?

По сладост и вкусови качества кокосовата захар наподобява меласата. Тя има прекрасен сладък вкус. Сладостта ѝ е същата като тази на бялата и кафявата захар. Може да се използва 1:1 в рецептите. Има по-карамелен вкус, което я доближава повече до кафявата захар, отколкото до бялата. Кокосовата захар може да се използва като заместител на всяка друга захар. Въпреки разликите във вкусовия профил, тя е подходяща за различни рецепти.

Каква е хранителната стойност на кокосовата захар?

Кокосовата захар също съдържа фруктоза, захароза и глюкоза, както бялата тръстикова захар. Затова и много лекари не я препоръчват или поне не в големи количества. Все пак тя може да се използва като заместител на захарта и от диабетици, ако спазват количеството, което приемат.

Какво се случва в тялото, ако ядете захар преди сън

Още по темата

По-ниският гликемичен индекс кокосовата захар дължи на това, че не е рафинирана и съдържа всички хранителни вещества, от които бялата захар е лишена. Според healthline.com, кокосовата захар е много богата на калий, калций, желязо, магнезий, цинк, инулин, антиоксиданти и фибри. Благодарение на тези вещества и по-ниския ѝ гликемичен индекс, тя няма същото влияние върху нивата на кръвната захар, каквито има бялата захар. Това означава, че може да се употребява като заместител на захарта, но разбира се в много малки количества.

Колко захар на ден се счита за твърде много?

Умереността в консумацията е ключова, особено за хора, които страдат от инсулинова резистентност, диабет, метаболитен синдром, затлъстяване и наднормено тегло, както и всякакви състояния, характеризиращи се с нарушена обмяна на въглехидратите.