Тренировките са важни за здравето. Незаменими са и в отслабването и поддържането на здравословно тегло, стегната мускулатура и изваяна фигура. Трудно е обаче да останете мотивирани и да не спирате да тренирате, още повече когато не можете да издържите тренировката докрай. Казвате си, че тялото ви не издържа и не искате да го измъчвате. Мускулите ви треперят, не можете да си поемете дъх. Понякога, независимо от това колко се опитвате, последните 10 минути от тренировката са непосилни за вас. И именно там се отказвате.

Признаците на успешната тренировка, различни от отслабване

Много хора усещат как мускулите им треперят и сякаш енергията в тялото им се изчерпва. Не могат да издържат на темпото докрай, чувстват се безкрайно изтощени.

Колкото и странно да звучи, може би не сте толкова изтощени, колкото мозъкът ви се опитва да ви убеди.

Доктор Маркус Аман, професор по вътрешни болести в Университета в Юта е провел редица проучвания върху това как упражненията и тренировките въздействат върху тялото. Неговите изследвания са публикувани в Medicine & Science in Sports & Exercise. От 2016 година са и са цитирани от изданието healthdigest.com. В тези проучвания доктор Аман установява, че мозъкът ни преценява колко точно енергия имаме. В повечето случаи той подценява енергийните нива, като изпраща сигнали на мускулите да намалят ефективността си, за да спестят енергия. Това е механизъм на организма за предпазване от крайно изтощение и осигуряване на ресурс за жизненоважните процеси в тялото.

Упражнения, подходящи за тренировка вечер

Знаейки това, можете да се опитате да „убедите“ мозъка си, че имате още енергия. Това ще ви помогне да успявате да довършвате тренировките си.

Как да убедите мозъка, че все още имате енергия?

Според доктор Аман, един от най-добрите начини да преборите изтощението и да надвиете мозъка си, е да се усмихвате по време на тренировка.

Още по темата

Усмихвайте се преди и по време на тренировката. Когато ви стане най-трудно, усмихвайте се още по-настойчиво. Това е начин да излъжете нервната система и мозъка, че всъщност се чувствате много добре и имате още енергия. Когато се усмихвате, това кара мозъка да изпраща съобщения към мускулите, че можете да довършите тренировката си и имате още енергия в запас. Този ефект се дължи на серотонина и допамина, които се отделят от мозъка, когато сме щастливи.

Причини за световъртеж и замайване при тренировка

Тези изследвания показват, че положителната нагласа към тренировките, макар и изтощителни, може да помогне за тяхното цялостно изпълнение докрай. Усмивките могат да помогнат да се чувствате по-добре физически и психически. Това е подкрепено и от изследване, публикувано в Journal of Applied Psychology, което открива, че психическото изтощение и негативните мисли по време на тренировка и за самата тренировка могат да намалят енергийните нива в тялото. Това допринася да се чувствате още по-изтощени и неспособни да довършите упражненията, които сте започнали.

Когато се усмихвате повече по време на тренировка, това ще ви помогне да се съсредоточите върху нея и да използвате по-голям ресурс от енергия, с който тялото ви разполага. Опитайте следващият път и не се отказвайте.

3 неща, които задължително да направите веднага след тренировка