Разтягането на мускулите и сухожилията, известно още като стречинг, е нещо, което всеки треньор горещо препоръчва преди и след тренировка. То е важно не само за практикуващите йога и вдъхновените от нея практики, но и за всички хора, които по някакъв начин натоварват тялото си с любимите си тренировки.

3 прости упражнения за премахване на стреса

Разтягането е начин да подготвите мускулите, сухожилията, ставите, връзките между тях за усилената работа, която ги очаква. То е задължителна част от началото и края на всяка тренировка, защото спомага за намаляване риска от травми, болки, възпаления на мускулите и ставите. След края на тренировката разтягането помага за охлаждане на мускулите и тялото, връщане на нормалното им кръвоснабдяване, което намалява риска от износване на ставната капсула.

Оказва се, че разтягането има ползи за здравето, които са свързани не само с тренировките, но и със съня.

Стречингът преди лягане оказва благотворно влияние върху механизмите на съня, може да подобри продължителността му, да го направи по-спокоен, да помогне в преодоляването на безсънието, трудното заспиване и честото събуждане през нощта, според medicalnewstoday.com.

4 неща, които трябва да направите след спорт

Разтягането преди сън може да помогне да заспите по-бързо и да спите добре през цялата нощ, като допринася за цялостното подобряване на качеството на съня, пише healthline.com.

Защо разтягането помага при безсъние и за по-добър сън?

Разтягането е много важно преди сън, защото то помага да се съсредоточите върху правилното, ритмично и дълбоко дишане. Дишането може да спомогне за подобряване на съня. Разтягането на мускулите намалява стреса в организма и стимулира процесите на съня. Също може да намали вероятността за поява на мускулни крампи през нощта, които да влошат съня ви, според healthdigest.com.

3 упражнения за разтягане, премахващи болката от гърба

Още по темата

Разтягането преди сън може да ви помогне да увеличите енергията си през деня, да подобрите умствения си капацитет, паметта, концентрацията, способността за вършене на много неща едновременно, което често се налага по време на работа. Ако имате натоварено ежедневие и много стрес, които пречат на нормалния ви сън, направете разтягането преди лягане част от рутината ви.

Коя е единствената част от тялото, която забравяте да разтегнете?

Разтягането е прекрасен начин да се отпуснете, да си почивате по-качествено и да се чувствате удобно през целия ден. Проучване от 2016 година, цитирано от healthline.com сочи, че движенията по време на разтягане, характерни за йога, пилатес, тай-чи и други вдъхновени от източната култура двигателни активности, оказват силно положително влияние върху съня на участниците, взели участие в проучването.

Как да подобрите гъвкавостта си

Това означава, че не е задължително да практикувате йога, за да спите по-добре, ако това не е вашият любим вид тренировка. Можете обаче да прилагате принципите на бавно и плавно разтягане, дълбоко залегнали във философията на йога. В комбинация с правилно дишане това може да подобри значително съня ви, да намали болките в тялото, да повиши енергичността и да потисне стреса в организма.