Традиционното брашно съдържа глутен. Благодарение на него то има своите характеристики на еластичност и пухкава мекота. За съжаление обаче, глутенът може да е неподходящ за някои хора поради редица здравословни причини. Обръщането към алтернативни видове брашна е опция, която може да ви помогне да не се отказвате от любимите си печива, десерти, тестени изделия, пица, паста.

Бадемово или кокосово брашно – кое е по-здравословно?

За да подберете правилното брашно без глутен за дадена цел е важно да сте запознати с характеристиките на някои популярни алтернативни брашна. Така ще можете да приготвите успешно печива и десерти без те да имат прекалено натрапчив вкус, който не наподобява оригиналния. Понякога ще се налага да правите и смеси от няколко вида брашно, за да получите безглутеново брашно с желаните от вас характеристики и възможности за употреба.

Смесването на няколко вида брашно без глутен дава възможност да приготвите брашнена смес с високо съдържание на протеини, ниско съдържание на захари и нишесте, което може да окаже влияние в здравословен план, имайки положителен ефект и в превенцията на затлъстяване, диабет, сърдечносъдови заболявания, висок холестерол. Смесването не е лесна задача. според verywellfit.com, може да се наложи да допуснете поредица от грешки в опитите си, докато постигнете съвършенство в правилното съотношение от смеси за различни цели.

Алтернативни заместители на бялото брашно

Едно от най-големите съображения е вкусът. Някои безглутенови брашна, като кокосовото и бадемовото например, са прекрасни заместители на универсалното брашно, но имат характерен вкус, който ги прави неподходящи за прилагане във всяка рецепта.

Кокосовото брашно има превъзходен вкус и чудесна текстура, но леко сладките му характеристики го правят неподходящо за универсален заместител на пшениченото брашно. То е най-подходящо за бисквити, сладкиши, сладки печива, но не и за тесто за пица например.

Бадемовото брашно е още един популярен заместител на традиционното брашно. Но то е по-плътно от пшениченото, което означава, че не е идеалният вариант за приготвяне на хляб например. Вместо това обаче с бадемово брашно можете да приготвите много успешно бисквити, мъфини, торти, чийзкейкове.

Има ли брашно, което се счита за най-здравословно?

Още по темата

Бадемовото брашно има невероятни ползи за здравето, защото е богат източник на антиоксиданти, витамини и минерали. То е с нисък гликемичен индекс, което го прави подходящо за диабетици и страдащи от инсулинова резистентност. Източник е на магнезий и манган, които подпомагат сърдечносъдовото здраве, регулират кръвната захар, стимулират храносмилането, според WebMD.

Едно от най-популярните алтернативни брашна без глутен, което е подходящо за хлябове, палачинки и кексове, е брашното от елда, според medicalnewstoday.com. Елдата е богата на фибри, ниацин и витамини от група В. Тя се свързва с понижен риск от диабет, кръвно налягане, здравословни нива на холестерол и намален риск от сърдечносъдови заболявания, затлъстяване.

5 вида алтернативна паста без брашно

Брашното от сорго е друг чудесен заместител на традиционното брашно, което не съдържа глутен. Идеално е за печене на сладкиши, бисквити, хляб, според thespruceeats.com. Сорго е вид житна култура без глутен. Съдържа калий, ниацин, витамини от група В. Има положително влияние върху общото възпаление в организма. Съдържанието на антиоксиданти свързва брашното от сорго с понижен риск от рак. Счита се, че може да помогне и в отслабването, според WebMD.