Китайският воден кестен е изключително полезен. Ако досега не сте му обръщали внимание, време е да го направите. Родината на тази прекрасна ядка е Китай. Среща се още в Австралия, Япония, Индия и тропическите райони на Африка, според WebMD.

Защо е добре да ядем кестени по-често?

Въпреки че се наричат кестени, те всъщност не са ядки, каквито са всички останали видове кестени. Китайският воден кестен е тревисто растение и принадлежи по-скоро към зеленчуците. Расте във влажни зони, оризища, езера, според healthline.com. Ядливата им част е луковицата. Когато тя стане тъмнокафява, растението се бере. Текстурата на тази условно наречена ядка е хрупкава, леко сладка и има множество ползи за здравето.

Водният кестен е с много ниско съдържание на калории, за разлика от всички останали видове кестени. Богат е на фибри, протеини, сложни въглехидрати, калий, манган, мед, витамини от група В, изобилие от антиоксиданти.

Според проучване от 2007 година, публикувано в Molecules и цитирано от healthdigest.com, водният кестен притежава много мощна антиоксидантна активност. Високото съдържание на антиоксиданти може да потисне възпаленията в клетките и тъканите, да намали оксидативния стрес, да понижи риска от хронични заболявания и преждевременно стареене.

5 големи ползи от фибрите

Водният кестен е с високо съдържание на фибри. Диетичните фибри в него имат свойството да подобряват метаболитното здраве, да стимулират функциите на червата, да помагат в контрола на теглото, да увеличават ситостта, да подхранват чревните бактерии. Фибрите намаляват и холестерола, кръвната захар, като това се отразява благотворно на сърдечносъдовата система и предпазва от диабет, според клиника Майо.

Редовната консумация на водни кестени може да помогне и в отслабването. Бедни на калории и богати на фибри, тези кестени са перфектни за вашата диета.

Признаци, че не ядете достатъчно фибри

Още по темата

Водният кестен неслучайно носи това наименование. Той съдържа голямо количество вода. В комбинация с фибрите осигурява дълготрайна ситост, хидратира, ограничава калорийния прием. Това е чудесен вариант за похапване, ако искате да отслабнете, без да гладувате.

Китайският воден кестен е често срещана съставка в азиатската кухня. Той е подходящ за добавяне към кърита, пържени ястия с месо, зеленчуци, салати. Придава приятна хрупкавост и текстура на ястията, без да ги товари с излишни калории.

Как правилно да накисвате различните видове ядки

Водният кестен може да се консумира и суров. Важно е преди това да е старателно измит и обелен от външната тъмна обвивка. Вътрешността му е със светъл цвят и водниста текстура, леко хрупкава. В суров вариант водните кестени са подходящи за добавяне към салати.