Непрекъснатият стрес в ежедневието и работата може да доведе до така наречения емоционален срив или бърнаут синдром. Този термин се използва в психологията и се характеризира с липса на ентусиазъм, нервна криза, изблици, липса на мотивация, крайно изтощение, фрустрация.

Често до бърнаут синдром се стига на работното място под натиска и напрежението на работните задачи. За да избегнете това крайно изтощение, наречено бърнаут синдром, както и последиците за здравето от него, правете следните техники:

Слушайте любимата си музика

Когато се почувствате стресирани, притиснати или крайно напрегнати, пуснете си любима песен, група, композитор или просто мелодия, която ви успокоява. Изследванията доказват, че музиката има силно терапевтично въздействие върху мозъка и организма и помага за успокояване на нервната система.

Овладейте несигурността

Усещането за несигурност и съмнение в справянето със задачите често води до бърнаут. Когато усетите, че стресът надделява над вас, вземете контрола в свои ръце. Психолозите са сигурни, че всеки човек би могъл да овладее емоциите и чувствата си като преди всичко ги осъзнае и бди, когато те настъпват.

Когато фокусирате мозъка си в друга посока, вие го разсейвате от черните мисли и чувства, като по този начин компенсирате усещането за тревожност и разпад.

Прочетете книга или поема

Повдигнете настроението си като прочетете любима творба или вдъхновяващ текст. Това спомага за намаляване на стреса и отклоняване на вниманието в друга, изпълнена с разсъждения посока.

Изследванията сочат, че 10 минути четене на текст понижава стреса и освежава мисленето, пише goodhousekeeping.com.

Скорошно проучване в Университета в Съсекс, проведено от група психолози показва, че четенето е една от най-добрите техники за успокояване и намаляване на стреса наред със слушането на музика, ходенето, спортуването, пиенето на чай.

Четенето намалява нивата на стрес с до 68%, което е невероятно постижение.

Още по темата

Медитирайте по време на работа

Не чакайте бърнаут синдромът да ви сполети с гръм и трясък. Медитирайте при всеки удобен момент на работа. Можете да го правите на бюрото си, в залата за отдих или срещи, можете да излезете навън за 5 минути или просто да се разходите до кафе машината. Всички отвличащи от стреса и напрежението дейности могат да се смятат за медитация и са полезни за ограничаване на емоционалната нестабилност.

Най-добрата техника за медитация е дишането. Ако ви е неудобно да го правите на бюрото пред другите колеги, усамотете се в друго помещение за няколко минути. Затворете очи и дишайте бавно и дълбоко. Опитайте се да не мислите за нищо, най-вече за нещото, което ви е докарало до нервно напрежение.

Снимки: iStock