Свободно време

Признаците, че не сте добър слушател и това ви пречи в общуването

Ако се питате защо хората избягват да говорят с вас, това е една от възможните причини

28.01.2020г. / 08 07ч.
Илияна Николова
Снимка: istock

Снимка: istock

В днешно време с всички електронни устройства и социални мрежи е наистина трудно да се съсредоточим по време на разговор, когато телефонът ни вибрира в ръцете ни. Често се случва да откъснем поглед от събеседника си и докато той говори нещо просто да хвърлим поглед към телефона.

Кимане, автоматични отговори, разсейване са само малък пример от ситуациите, които обрисуват голяма част от общуването ни. И въпреки това някои хора умеят да бъдат истински добри и уважителни слушатели, докато други изпитват доста големи затруднения в това умение.

3 правила за добра комуникация в една връзка

Трудностите в слушането и активното участване в разговор са едни наистина големи пречки в общуването, които могат да ви накарат да изглеждате високомерни и неуважителни за околните. Не само електронните устройства и социалните мрежи могат да попречат на това умение. То се обуславя до голяма степен и от характера и особеностите на личността ви.

Ако сте забелязали, че хората около вас все повече избягват да комуникират с вас, помислете дали причината не е във вас, като прецените дали някои от следните признаци важат за вас.

6 стъпки за подобряване на комуникацията във връзката ви

Прекъсвате говорещия

Понякога е неизбежно да прекъснете някого в зависимост от разговора и обстоятелствата. Но ако го правите непрекъснато и не се замисляте дали това обижда човека, който говори с вас, значи имате проблем с изслушването. Дори да имате добри намерения, правейки това, вие ще бъдете възприети като нарцис, който не само няма възпитание, а даже на всяка цена иска да наложи мнението си, потъпквайки това на другите. Ето защо никой няма да иска да говори с вас.

Дразнещи навици в разговора, които отблъскват околните

Обръщате разговора към себе си

Представете си, че говорите с приятелка. Тя ви споделя нещо, което я тревожи. Вие обаче не я изслушвате докрай и започвате да давате сходни примери от вашия опит, като неусетно се впускате в личната си история. Никой не желае да общува с хора, които проявяват отявлена липса на интерес към историите на другите, а само към своите собствени. Комуникацията е двустранен процес и ако вие се опитвате да го превръщате в едностранен всеки път, ще срещнете негативно отношение.

Снимка: iStock

Не задавате въпроси

Ако слушате събеседника си с празен поглед, кимате и отговаряте само с „да“ и „не“, това също дразни. Този подход показва, че вие дори не слушате онова, което чувате. Отговаряте автоматично, а от погледа ви личи, че мислите за нещо друго.

4 зодии, които са добри комуникатори във връзките

Кимате ускорено

Още един много дразнещ навик е интензивното кимане, докато човекът срещу вас говори. Ускореното кимане, придружено с постоянно прекъсващо „мхм, мхм“ е навик, заради който постепенно хората около вас ще спрат да имат желание да ви споделят каквото и да било.

Свързани статии

Карате говорещия да се изкаже по-бързо

Нямате търпение да изслушвате всички подробности, които събеседникът ви изговаря? Затова бързате да го пришпорите да се доизкаже, за да кажете най-после онова, което и вие имате за казване. Този навик е много неуважителен и даже обиден. Преди да действате така винаги се питайте как бихте се почувствали, ако вас ви пришпорят така.

6 начина да не сте непохватни в общуването

Избягвате зрителен контакт

Езикът на тялото говори много повече от думите. Ако не гледате в очите събеседника си и то не само докато той говори, но и докато вие говорите, това подсказва за скрит умисъл, за неискреност, за лицемерно отношение и дори да не е така, събеседникът ви ще си го помисли.

За да подобрите общуването и социалните си контакти, винаги отдавайте нужното уважение на събеседниците си. Слушайте активно и участвайте в разговора, за да бъдете изслушани и вие, както и да бъдете приети добре от останалите хора в живота и ежедневието си.

12 мъдри начина да започнете разговор

Коментирай