Намираме се в ситуация на извънредно положение, в която трябва да бъдем отговорни, да не се стресираме излишно, да се погрижим за това да се храним с полезни храни, да правим гимнастика у дома, да не спираме да се грижим за красотата си, макар и вкъщи. Как можем да бъдем полезни на другите, а и на себе си по време на карантина?

Морална подкрепа

Ситуацията на социална изолация, страхът от заразяване с коронавирус, се понасят от всеки човек по различен начин. Всеки преживява събитията през своята призма, ситуация в семейството, особено ако се окаже, че има болен от COVID-19. На силен стрес са подложени и тези хора, които няма как да работят от дома си.

Любов по време на коронавирус – да преоткрием връзката си

Ако вие сте от тези, които се отнасят отговорно към настоящата ситуация, но не сте така тревожни и стресирани, добре е да окажете подкрепата си на ваши близки, приятели, партньор, които трудно преживяват нещата. Макар и от разстояние, комуникацията е изключително важна. Те имат нужда от подкрепа. Ако вие все пак не успеете да им помогнете, насочете ги към онлайн консултация със специалист психолог.

Как да говорим с детето за коронавируса

Помогнете на възрастни хора

Ако имате по-възрастни роднини, съседи, познати, такива които поради здравословен проблем са трудноподвижни или пък се налага да спазват строга карантина, знайте че те ще се нуждаят от вашата помощ. За покупка на храна, лекарства, съдействие ако им прилошее. Затова, не се колебайте да предложите своята помощ.

Не създавайте паника в социалните мрежи и сред своите близки

Потокът от информация е голям и не всяка публикация представя истинността по проблема с пандемията. Вероятно сте забелязали как от началото на извънредното положение в социалните мрежи се различават няколко типа хора. Едни от тях са тези, които не спират да споделят новини и научни статии за коронавирус, да споделят негативно мнение, което насажда напрежение в техните последователи.

Как да намалим страха от коронавируса?

Тези хора вероятно са по-притеснени, но правейки това не помагат нито на себе си, нито на другите. Те могат да насаждат такова напрежение и сред близките си. Вместо това се опитайте да споделяте положителни примери за това как да се справим с емоционалния стрес, бъдете вдъхновяващи. Това ще се отрази положително и на вас.

Бъдете на 100% в работния процес

Постоянните новини за коронавируса отвличат голяма част от нашето внимание, понякога и по време на работа. Без значение дали имате възможност да работите вкъщи или се налага да сте в офиса, фокусирайте се върху работата си през работния ден. Тъй като се налага да бъдем по-гъвкави по време на изолация и да си намираме интереси, които да не позволяват да дадем свобода на стреса от това, че ни липсват социалните контакти на живо с приятели и роднини, е важно да си намерим интересни занимания за свободното време.

Още по темата

За щастие, редица музеи, зоопаркове, предлагат безплатни виртуални разходки. Може да гледате и презентации на мотивиращи личности, да четете книги и т.н. Възползвайте се максимално от подобни неща онлайн, които ви се предлагат, за да надградите себе си.

Самоизолацията не е ваканция

За да намалите до минимум риска от заразяване с коронавирус, е важно да осъзнаете, че самоизолацията не е ваканция и че не е редно да се разхождате по улиците, просто заради разходката. За съжаление, пандемията от COVID-19 промени начина, по който си общуваме, поздравяваме, прекарваме своето свободно време. За да запазим здравето си и това на нашите близки е важно да бъдем отговорни, въпреки че ограниченията ни създават дискомфорт.

Снимка: iStock