Трудно е да си оптимист в днешния свят на трудности и предизвикателства. Но колкото и да изглежда трудно, всеки песимист трябва да се научи да вижда добрата страна на нещата, защото иначе блокира сам себе си. Постоянното вглеждане в негативните неща в живота, в отрицателните черти на хората и загубите, които търпите, ви пречи да се развивате, да израствате, да се учите от грешките си, да просперирате, да откривате нови връзки и приятелства.

Позитивни мисли, с които да се будите всеки ден

Позитивните личности са винаги по-предпочитани от излъчващите негативизъм и песимизъм. Ако се чудите защо колегите ви не искат да общуват с вас, не можете да намерите нови приятели, не ви върви във връзките и не можете да успеете в кариерата си, отговорът може да е един – прекалено негативни и песимистични сте. С това отблъсквате не само хората около себе си, но и шансовете си във всяко отношение.

Как да станете по-оптимистични? Как да се научите да гледате откъм добрата страна на живота?

1. Не забравяйте за негативните страни.

Не забравяйте, че оптимизъм не означава автоматично да забравите за негативизма, да загърбите умишлено отрицателното в живота и да се правите, че не го забелязвате. Тази стратегия е погрешна. Тя само ви кара да сложите розови очила, с които да гледате на живота със заблуда. Не трябва да забравяте, че в живота има добри и лоши моменти. Просто трябва да се научите да не се фокусирате само върху лошите, а да осъзнаете, че има и хубави неща. Лошото винаги ще се случва, но се концентрирайте само върху наистина ужасните неща. Останалото пускайте покрай ушите и съзнанието си, без да му обръщате внимание и да му отдавате такова значение, както досега.

Какво е токсична позитивност и защо всъщност е негативна?

2. Започнете полека.

Малките крачки помагат за постигане на големи успехи. Не се впускайте в моментално отрицание на предишния си песимистичен подход към живота. Вижте как ще се чувствате, когато лека-полека започнете умишлено да поглеждате към положителните аспекти на живота и ежедневието. Не се насилвайте да се правите, че сте добре, ако реално не се чувствате така. Дайте време на мозъка си да се настрои на новата вълна, като му подавате по малко от новите си нагласи. Всеки ден си набелязвайте по нещо, за което да се почувствате добре, да се потупате по рамото, да погледнете откъм позитивната страна.

3. Знайте какво можете и какво не можете да контролирате.

Когато човек осъзнае, че не всичко на този свят е под негов контрол, ще се отпусне и ще се почувства наистина свободен и щастлив. Много хора правят грешката да се опитват да контролират живота си и този на близките си от желание да ги предпазят или просто защото смятат, че така е по-добре. Когато разберете, че има неща, които не можете да контролирате и приемете това, ще ви е по-лесно да приемете и загубите, негативите, неуспехите. Ще ги посрещнете с отворени обятия, като урок, който да научите.

5 утвърждения за повече щастие

Още по темата

4. Ограничете притока на информация.

В съвременната обстановка сме свикнали да се заливаме с тонове информация от интернет, телевизия, радио, електронни устройства, социални мрежи. Цялата тази информация може да ви накара да се почувствате депресирани, потиснати. Много хора несъзнателно сравняват живота си с този на другите, смятайки, че е скучен и че нищо интересно не им се случва. За да се отърсите от този негативизъм, ограничете достъпа си до медии и социални мрежи. Това ще ви предпази и от лоши новини, които носят негативизъм и песимизъм.

10 навика на позитивните хора

5. Мислете повече за това, което искате, а не за това, което не искате.

Ако промените гледната точка на исканията и желанията си, ще се убедите как започвате да гледате на живота по друг начин. Ако досега сте се концентрирали преди всичко върху нещата, които не искате е време да премахнете частицата „не“. Започнете да си казвате какво всъщност искате. Стремете се към позитивното, вместо да бягате от негативното. Нагласата е важна и тя може да ви помогне за постигане на целите в живота.