Снимка: iStock
В професионалния свят успехът не е просто спазване на срокове или демонстриране на добри технически познания. Често малките, несъзнателни навици оформят начина, по който колегите, мениджърите и вземащите решения ви възприемат. А понякога тези на пръв поглед незначителни поведения могат тихомълком да саботират вашия авторитет, взаимоотношения и шансове за развитие. Ето 10 работни навика, които може да ви вредят повече, отколкото осъзнавате:
Разногласията са нормални, но професионалният начин за справяне с тях е насаме, с уважение и конструктивни намерения.
Съвет: Дръжте критиките зад затворени врати и се фокусирайте върху решения, а не върху обвинения.
Никой не очаква съвършенство. Това, което хората ценят, е смирението. Отричането на грешките ви кара да изглеждате отбранителни и сковани, докато признаването им показва зрялост, честност и отговорност.
Съвет: Признавайте грешките си, учете се и продължете напред – това изгражда трайно доверие.
Успешните хора нямат време, те намират време! Винаги ще отделите време за това, което е важно за вас – планирайте, приоритизирайте, уговаряйте си срещи със себе си. Разбийте големите задачи на по-малки. И ставайте рано! Статистиката показва, че най-успешните хора стават рано и използват добре това сутрешно време без разсейване. Създайте своя собствена рутина за продуктивност и я спазвайте всеки ден.
Това е моментът, в който не можете да спрете да подобрявате вече страхотна идея или да имате документ или презентация и винаги да я „правите още по-добра“ – когато вече е достатъчно добра. Следващия път се запитайте: струва ли си това малко подобрение, постоянното пренаписване до n-та степен, цената на намаляване на ентусиазма и ангажираността на човека? Може би. Но може би не.
Животът е поредица от избори. Изборите, които правим, ще оформят кои сме, как се чувстваме към себе си, последствията, които ще преживеем, наградите, които ще пожънем, навиците, които ще запазим, и негативните навици, които ще изоставим. Макар че със сигурност не е нужно да „правим“ нищо – животът ще продължи – изборът е дарът, който ни предлага възможността да изберем кои сме и какво правим. Какво е по-могъщо от това?
Познавате този тип лидери, те бързо си приписват заслугите за победите и бързо сочат с пръст за загубите. Случайно или не, можете да установите, че това е един и от вашите разрушителни навици. Направете бърза самопроверка. Колко често тайно се хвалите сами, без да обръщате внимание кой друг е допринесъл за победата? Започнете да изграждате съзнателния навик да приписвате заслугите на екипа си за победите и да поемате отговорност за неуспехите. Това е лидерство.
Страхът от провал, страхът да не сте достатъчно добри и страхът от критики са само някои от причините, поради които хората стават „перфекционисти“. Ще се изненадате ли да научите, че изследванията показват, че перфекционизмът води до спад в производителността и представянето? Разбира се, че не.
Здравият разум ви подсказва, че нивото на енергиен разход обикновено не е съизмеримо с покачването на постигнатия резултат. Да не говорим, че перфекционизмът може също да увеличи стреса, негативния вътрешен диалог и лошия баланс между работа и личен живот.
Избягването на отговорност може да спаси репутацията ви в краткосрочен план, но отслабва доверието и уважението. Лидерите се помнят с това, че се изявяват, а не с това, че се отдръпват.
Съвет: Водете с пример и приемайте отговорност – това сигнализира за готовност за по-големи роли.
Прекъсването на колегите или отхвърлянето на идеите им е бърз начин да ги отчуждите. Активното слушане, от друга страна, кара другите да се чувстват ценени и насърчава сътрудничеството.
Съвет: Първо слушайте, след това отговаряйте – това е знак за уважение и лидерство.
Изграждането на силни професионални взаимоотношения може да бъде от съществено значение за кариерното развитие. Работата в мрежа може да ви помогне да научите за нови възможности, да получите ценна информация и да намерите ментори.
Посещавайте фирмени събития. Събитията за работа са чудесен начин да се запознаете с нови хора и да изградите взаимоотношения.
Присъединете се към професионални организации. Членството в индустриални асоциации може да предостави възможности за работа в мрежа и професионално развитие.
Възползвайте се от социалните медии. Използвайте платформи като LinkedIn, за да се свържете с професионалисти във вашата област.
По материали от: linkedin.com, jodymichael.com.