Свободно време

Ето моята визитка

30.09.2004г. / 00 00ч.
Аз жената
Ето моята визитка

РОЙ Комюникейшън представи новата си книга – Ето моята визитка на Боб Попик на свежо парти за размяна на визитки снощи в Грамофон.

“Ето един набор от страхотни и лесно приложими идеи за установяване на широки контакти, които действат абсолютно. Ако имате визитни картички, имате нужда и от тази книга!” Брайън Майески

Размяната на визитни картички е едно от най-важните комуникационни умения в бизнеса и се практикува по целия свят. Уверете се, че сте взели със себе си визитните си картички, където и да отивате, и помнете следното:

1. Трябва да представите своята визитна картичка сякаш тя е подарък, който давате на събеседника си. Бъдете разумен, за да не си спечелите прозвището “колекционер” или “крупие”.

Прозвището “колекционер” се дава на човек, който създава впечатлението, че колекционира всякакви визитни картички, сякаш са пощенски марки. Той взима визитни картички, където и да отиде, и много ясно показва, че няма намерение да ги използва. Не допускайте вашите визитни картички да се използват вместо клечки за зъби, празен лист хартия и т. н.

Прозвището “крупие” се дава на човек, който раздава визитните си картички, сякаш раздава карти за покер. Хората са склонни да повярват, че визитната ви картичка не е толкова стойностна, ако всеки може да я има. Странен феномен е фактът, че съществуват хора, които ще изчакат докато се заформи опашка пред нощния клуб и тогава ще пристигнат. Колкото по-трудно се постига нещо, толкова повече хора го искат.

2. Когато давате визитната си картичка уверете се, че важният текст е с лице към получателя и той може да го прочете веднага и да ви зададе въпрос. Добре е визитните ви картички да са чисти и ненамачкани. Визитната картичка е минипортрет на професионалните ви умения и основен фактор при изграждане на първото впечатление.

3. Трябва да предложите своята визитна картичка ако разговаряте с човек, който е показал интерес към вас и вашата работа. Не раздавайте визитни картички в социални ситуации. Търсенето на бизнес възможности по време на социални събития като сватби, погребения, рождени дни и т. н. се възприема за лошо възпитание.

4. Ако вие сте с по-нисък ранг от събеседника си, трябва да изчакате докато по-висшия по ранг ви предложи своята визитна картичка. По същите причини не искайте визитни картички при социални ситуации и бъдете дискретни, когато го правите в бизнес ситуации. Помнете, че потенциалният клиент или потенциалният ви работодател ви прави подарък, давайки ви своята визитна картичка, защото заедно с нея вървят и определени отговорности.

5. Давайте визитни картички само ако ситуацията е свързана с бизнес. Например не е подходящо да поставите визитната си картичка на букет цветя, който изпращате на колега по повод на смърт в семейството му. Също така не е редно да прикрепите визитната си картичка към подарък за семейство, на което току що се е родило бебе. Добре е да запомните едно лесно правило: Ако има замесени емоции, не давайте визитна картичка! Според теорията нашите емоции не трябва да се смесват с бизнес делата ни.

Повече по темата – прочетете в книгата.

Коментирай
Свободно време