По време на бременност освен релаксиращите масажи и здравословно хранене се препоръчва и леката гимнастика. Тя помага на бременната да поддържа своята добра фигура и тонус, да намали неразположенията и да стегне мускулите. Споделяме три упражнения, на които е добре бременните да обърнат внимание.

Упражненията на Кегел

Упражненията на Кегел се препоръчват на дамите за укрепване на тазовото дъно както при наличие на бременност, така и когато не я планирате. През бременността и по време на раждането групата мускули, които управляват потока на урината, свиването на влагалището и аналният свинктер могат да бъдат отслабени поради натиска, който се оказва върху тях.

Упражненията на Кегел може да правите всекидневно. Те ще ви подготвят за раждането и могат да помогнат за предотвратяването на уринарна инконтиненция – неволно изпускане на урина. Повече за упражненията на Кегел може да видите тук.

Още по темата

За тонизиране мускулите на бедрата

За да бъдете в добра форма и да усещате по-малко тежест в краката, правете всекидневно следното упражнение. Легнете настрани на постелка за гимнастика. Главата подпрете на едната си ръка. Започнете да повдигате бавно единия си крак и след това бавно издишайки го върнете в изходна позиция. Направете 10 повторения и след това тренирайте и другия крак.

За укрепване на бедрата

Заемете разкрачен стоеж. Краката трябва да са на ширината на раменете. Поддържайте гърба изправен, а ръцете сложете на кръста. Започнете да клякате бавно и точно по средата спрете и задръжте за няколко секунди (все едно ще сядате на стол). След това бавно се върнете в изходна позиция. Не забравяйте да дишате равномерно. От това упражнение правете всекидневно по 10-15 повторения.