Бременността е радостен период за всяка жена. Но често деветте месеца са съпроводени с неразположения. Споделяме кратки съвети за това как може по-лесно да преодолеете някои от тях.

Сутрешното гадене

Ако страдате от сутрешно гадене, вие вече знаете, че не бива да консумирате тежки, пикантни и мазни храни. За да намалите този неприятен симптом, сутрин ставайте бавно от леглото, а не рязко, както може би сте свикнали.

Хапнете обикновена бисквита или сухар с парче сирене. Направете си чаша чай, към която добавете малко пресен настърган джинджифил.

Джинджифилът е лек срещу повръщане, благодарение на основната му съставка – гингерол. Билката има противовъзпалителни свойства, които неутрализират стомашните киселини. Водата с лимон също ще предотврати появата на сутрешното гадене. Разбира се не забравяйте и за ментовите бонбонки, които вършат чудесна работа по всяко време на деня, когато ви се догади.

Хемороиди

Подуване на вените в ануса или ректума са често срещано неразположение по време на третия триместър, когато матката се разширява и упражнява натиск върху таза. Запекът и наднорменото тегло също оказват влияние върху появата на хемороиди.

Освен че храната ви трябва да е богата на полезни фибри и да поддържате добро телесно тегло, може да си правите релаксиращи вани, които да облекчат неразположението. Също така може да сварите отвара от билката хамамелис и да се подмивате с нея един или два пъти дневно. Тя има стягащо действие и ще намали болката и сърбежа в областта на ануса.

Стрии

Грижата за кожата по време на бременност е от съществено значение. За да подхраните кожата, тя да бъде еластична и да имате по-малко стрии, 2 пъти дневно я масажирайте с кокосово масло или масло от какао. Поддържането на здравословно тегло през бременността също може да помогне за намаляване на риска от появата на стрии по цялото тяло.

Крампи на долните крайници

Спазмите в мускулите на краката по време на бременност са често срещани. Те могат да бъдат причинени от покачване на теглото, промени в кръвообращението или недостиг на калций.

За да намалите тяхната интензивност, правете всекидневно лека гимнастика, повдигайте по-често краката нависоко, приемайте достатъчно калций с храната (консумирайте млечни продукти и банани), а също така може да посещавате и масажи. Това ще облекчи допълнително напрежението в краката.

Още по темата

Проблеми с пикочните пътища

Циститът е инфекция на пикочния мехур, която не е необичайна по време на бременност. За да предотвратите нейната поява или да елиминирате по-бързо неразположението, следвайте тези съвети:

  • Избягвайте нездравословната храна, храни с високо киселинно съдържание.
  • Яжте всеки ден кисело мляко.
  • Пийте много течности, особено вода.
  • Носете памучно бельо.
  • След полов акт изпразвайте пикочния мехур и задължително се подмивайте.
  • Включете чесън, праз и зеле в диетата си.
  • Приемайте чай или пресен сок от червена боровинка.
  • Приемайте достатъчно количество витамин С.

Главоболие

Хормоналните промени, стресът и умората често водят до главоболие. Освен че трябва да почивате повече и да намалите консумацията на кофеинови напитки, може да прилагате компрес на челото си. Намокрете една кърпа със студена вода и капнете няколко капки етерично масло от лавандула. Нанесете върху челото за няколко минути.

Също така може да масажирате слепоочията и врата си. Това също ще намали главоболието.