Подвеждащи цени в сайтовете на туроператори

24.06.2011г. / 09 56ч.
Вергиния Генова
Подвеждащи цени в сайтовете на туроператори

Разглеждайки офертите за почивка на море започвам да се чудя, толкова ли е трудно на занимаващите се с туризъм и хотелиерски бизнес да бъдат честни? Нали уж за всеки влак си има пътници? Толкова ли е трудно да не парфюмират услугите си, да не ги гримират и когато кликнеш да получиш информация за истинските условия. С един поглед, с едно виждане, дори за първи път да преглеждаш такъв тип оферти, да не се заблудиш и объркаш. А не задължително да се досещаш.
И без това докато направиш резервация ще трябва да си изяснил детайлите и уханието на лъжата ще се е изпарило.
Да предположим, че не сте запознати с пазара, търсите нещо приемливо и четете климатик, телевизор и кухненска част, печка и хладилник; обширна тераса с шезлонги и втора с изглед към морето; DVD и MP3 радиокасетофон; безжичен интернет... и т. н. суперлативи и си казвате – страхотно. Това е точно тъкмо като за нас. Поглеждате таблицата и си казвате – ухааа и евтино.

Настаняване Двойна стая Тройна стая Апартамент VIP
01.05 – 30.06 29 лв. 45 лв. 55 лв.

75лв.

01.07 – 14.07 39 лв. 55 лв. 65 лв. 85 лв.
15.07 – 28.08 59 лв. 75 лв. 85 лв. 105 лв.
29.08 – 30.09 29 лв. 45 лв. 55 лв. 75 лв.

Н о след като направите запитване се оказва, че цената е била на човек в двойна стая.
Граматически и смислово правилно е в табличката да бъде добавено „на човек в двойна стая“. Гледах, гледах, но никъде на страницата това не беше упоменато.
Само най-отгоре се мъдри нещо от сорта „в Китен за 29 лв.“, което е всъщност цената на човек в двойна стая за септември. Явно от българите се очаква, че трябва да са умни и най-вече да си познават хотелиерите и да направят великата връзка, че става въпрос за цена на човек, настанен в двойна стая.
Това е един от многото сайтове, които подават информацията по този начин. Сигурно трябва да го спомена и поименно за назидание, защото след като направих запитване – Защо дават по този начин информацията за услугите си? – не получих никакъв отговор.


Може би трябва всички, които пишат запитвания да започват с думите:
Смятате ли този начин на поднасяне на информацията за адекватен и честен спрямо потенциалните ви клиенти? И ако всички видят, че ние (доматите не ги ядем с колците) и ни е омръзнало да ни лъжат и прецакват на дребно, ще променят и политиката си.
Но докато такива като мен са единици, фирмите ще си казват търговията си върви, какво че един-двама луди нещо ни се репчат.
Съветът ми е – изисквайте повече! Изисквайте всичко да е ясно, точно и истинно още от самото начало. А не като в оня стар виц за продавача на очила.
Като влезе клиент в магазина и попита нещо казваш 10 лева и го поглеждаш – ако не реагира, продължаваш – за едното стъкло – и ако пак не реагира, продължаваш да добавяш по 10 лева за останалите екстри.

Прочетете още:

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
аз ( преди 12 години )
Аз имам турисрическа компания в чужбина , но да си кажа честно избягвам да работя с български колеги, защото се оказа ,че дават недостоверна информация на клиентите си и когато хората дойдат на място се получава голям проблем. Работя с клиенти от цяла Европа ,но такова лъжене съм видяла само в България. Никой от българските ми колеги не мисли , че този излъган клиент няма да се върне...Толкова ли са им много клиентите като цяла България заедно със *** е едва 7 млн.??? Имам клиенти от Германия (там са 85 млн)които идват за 7 година и предпочитат моята агенция заради точното отношение . Всеки клиент е важен и ако остане доволен, другиат път ще доведе и роднини и приятели. Кога ли ще разберат тази проста истина в Бг? Но от друга страна и клента да не мисли ,че с 30 лева на ден ще яде морски дарове и пие шампанско цял ден в 5 зв хотел :))) Турците имат една поговорка : колкото пари- толкова кюфте !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Надя ( преди 12 години )
Уникална глупост. А ако искам сама в тройна стая?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар