Разглеждайки офертите за почивка на море започвам да се чудя, толкова ли е трудно на занимаващите се с туризъм и хотелиерски бизнес да бъдат честни? Нали уж за всеки влак си има пътници? Толкова ли е трудно да не парфюмират услугите си, да не ги гримират и когато кликнеш да получиш информация за истинските условия. С един поглед, с едно виждане, дори за първи път да преглеждаш такъв тип оферти, да не се заблудиш и объркаш. А не задължително да се досещаш.
И без това докато направиш резервация ще трябва да си изяснил детайлите и уханието на лъжата ще се е изпарило.
Да предположим, че не сте запознати с пазара, търсите нещо приемливо и четете климатик, телевизор и кухненска част, печка и хладилник; обширна тераса с шезлонги и втора с изглед към морето; DVD и MP3 радиокасетофон; безжичен интернет... и т. н. суперлативи и си казвате – страхотно. Това е точно тъкмо като за нас. Поглеждате таблицата и си казвате – ухааа и евтино.
Настаняване | Двойна стая | Тройна стая | Апартамент |
VIP
|
01.05 – 30.06 | 29 лв. | 45 лв. | 55 лв. |
75лв.
|
01.07 – 14.07 | 39 лв. | 55 лв. | 65 лв. |
85 лв.
|
15.07 – 28.08 | 59 лв. | 75 лв. | 85 лв. |
105 лв.
|
29.08 – 30.09 | 29 лв. | 45 лв. | 55 лв. | 75 лв. |
Н о след като направите запитване се оказва, че цената е била на човек в двойна стая.
Граматически и смислово правилно е в табличката да бъде добавено „на човек в двойна стая“. Гледах, гледах, но никъде на страницата това не беше упоменато.
Само най-отгоре се мъдри нещо от сорта „в Китен за 29 лв.“, което е всъщност цената на човек в двойна стая за септември. Явно от българите се очаква, че трябва да са умни и най-вече да си познават хотелиерите и да направят великата връзка, че става въпрос за цена на човек, настанен в двойна стая.
Това е един от многото сайтове, които подават информацията по този начин. Сигурно трябва да го спомена и поименно за назидание, защото след като направих запитване – Защо дават по този начин информацията за услугите си? – не получих никакъв отговор.
Може би трябва всички, които пишат запитвания да започват с думите:
Смятате ли този начин на поднасяне на информацията за адекватен и честен спрямо потенциалните ви клиенти? И ако всички видят, че ние (доматите не ги ядем с колците) и ни е омръзнало да ни лъжат и прецакват на дребно, ще променят и политиката си.
Но докато такива като мен са единици, фирмите ще си казват търговията си върви, какво че един-двама луди нещо ни се репчат.
Съветът ми е – изисквайте повече! Изисквайте всичко да е ясно, точно и истинно още от самото начало. А не като в оня стар виц за продавача на очила.
Като влезе клиент в магазина и попита нещо казваш 10 лева и го поглеждаш – ако не реагира, продължаваш – за едното стъкло – и ако пак не реагира, продължаваш да добавяш по 10 лева за останалите екстри.
Прочетете още: