Въпреки че не може да промените драстично фигурата си, с помощта на редовната физическа активност може да подобрите онези области, които са проблемни и да постигнете повече хармония в извивките на тялото си. Всеки тип фигура се нуждае от определен вид тренировка. Правилната тренировка е тази, която работи за проблемните зони и структурира останалата част от тялото.

За тяло с крушовидна форма

При този тип фигура натрупванията са предимно в областта на ханша и бедрата. Подходящата за този тип фигура тренировка е тази, която ще работи за проблемните зони. С такава фигура са Бионсе, Дженифър Лопес и Ким Кардашян. За да балансирате фигурата и свалите излишните натрупвания, винаги започвайте тренировката с кардио упражнения като каране на велоергометър или тренировка на крос тренажор.

След това преминете към гимнастика за долната част на тялото. Разбира се ще трябва да работите и за горната част, като може да тренирате с по-леки гири както и на останалите уреди във фитнес залата, с които да работите за стягане на гръб, трицепс, бицепс и гърди.

Подходящо комбинирано упражнение е следното. Вземете две гирички с тежест не повече от 2 кг всяка. Заемете разкрачен стоеж. Започнете да клякате, но не до земята, а сякаш сядате на стол. Докато клякате свивайте ръцете към гърдите. Гърбът трябва да е изправен и да дишате равномерно.

Клековите упражнения са много важни за крушовидната форма на тялото, когато искате да премахнете натрупванията по бедрата и задните части. Друго упражнение, което може да правите е да застанете отново в разкрачен стоеж с ръце на кръста. Започнете да повдигате единия крак встрани, на не повече от 30 см от пода. Вдигате и връщате в изходна позиция. Същото направете и за другия крак.

За тяло с форма на ябълка

Проблемната зона в този тип фигура е талията и като цяло горната част на тялото. Раменете, талията и гърдите са по-дебели, в сравнение с ханша и бедрата. С такава фигура се отличават Дрю Баримор и Линдзи Лоуън.

За фигурата с формата на ябълка също се препоръчва кардио тренировката като велоергометър, крос и задължителни са коремните преси, за да може да елиминирате мазнините по корема. Ето и примерно упражнение, което може да правите допълнително.

Още по темата

Легнете на пода по корем. Изпънете напред ръцете като между дланите си вземете една малка гиричка. Бавно започнете да повдигате едновременно краката и ръцете. Ще усетите как тялото ви заема форма на дъга. Повдигате и връщате в изходна позиция.

Усукващите упражнения също са важни, за да имате по-тънка талия. Заемете разкрачен стоеж. Ръцете опънете напред, след което започнете леко да усуквате горната част на тялото най-напред на лявата страна, а след това на дясната.

Фигура тип пясъчен часовник

Ако имате секси фигура като на София Вергара, при вас също няма да липсват проблемни зони. Когато тренирате наблегнете на бедрата, раменете и коремчето. За вас също са подходящи комбинирани тренировки, в които задължително има упражнения за структуриране на тялото и кардио тренировка.

Снимка: Reuters