Знаете ли че има храни, които ви карат да изглеждате уморени? Тук може да видите кратък списък с тях. Също така има полезни храни, приятели на кожата, които могат да се грижат за нейните здраве и красота и вие да изглеждате винаги свежи.

Включете в дневното си меню повече от:

Овесена каша

Овесените ядки могат да се консумират самостоятелно или в комбинация с плодове, ядки. Закуска, която е богата на аминокиселини и витамин Е, подхранващи кожата.

Тези две важни съставки се грижат за еластичността на кожата и я предпазват от вредното действие на свободните радикали, както и от вредните слънчеви лъчи.

Кафе

Кофеинът помага за свиването и стимулацията на кръвоносните съдове. По този начин кожата има по-равен тен. Неслучайно едни от най-добрите рецепти за домашен пилинг са именно с кафе. Ето защо, не се отказвайте от кафе напитките и от хубавия зелен чай.

Цитрусови плодове

Богати са на витамин С , който е много важен за производството на колаген. Колагенът от своя страна поддържа кожата млада, еластична и забавя признаците на стареенето.

Орехи

Ореховите ядки са едни от най-богатите на омега-3 мастни киселини. Полезните мастни киселини помагат кожата да задържи влагата и да бъде гладка и без фини бръчици. Орехите са богат и на друг важен за красотата на кожата витамин – витамин Е.

Сладки картофи

Съдържат бета-каротин, който помага за запазването на баланса на pH на кожата, помага в борбата със сухотата й и подпомага възобновяването на клетките. За да имате млад и свеж вид, хапвайте по-често от тях.

Още по темата

Сьомга

Когато става въпрос за красива и млада кожа, сьомгата е незаменима храна. Рибата дължи своя приятен розов цвят на пигмент наречен астаксантин.

Той има способността да се бори със свободните радикали и предпазва клетъчните мембрани и ДНК от уврежданията на възрастта. Редица проучвания сочат, че редовната консумация на тази риба може да намали риска от появата на рак на кожата.

Домати

Доматите имат редица здравословни ползи за кожата. Помагат при акне, слънчево изгаряне, мазна кожа. Тези вкусни плодове дължат червения си цвят на пигмента ликопен. Ликопенът е мощен антиоксидант, който предпазва кожата от вредните слънчеви лъчи. Той действа слънцезащитно отвътре на кожата.

Листни зеленчуци

Спанак, зеле и други зеленолистни зеленчуци съдържат лутеин. Лутеинът предпазва кожата от въздействието на слънчевите лъчи и намалява появата на бръчки.

Снимки: photl