Тичането е предпочитан начин за упражнение и освобождаване от стреса от много хора. То е подходящ начин за сваляне на килограми, поддържане на холестерола в нормални нива, както и кръвната захар, намалява риска от инфаркт, поддържа костите здрави и увеличава енергийните нива на тялото.

Но едно не трябва да забравяте, ако чрез тичането поддържате формата си – здравословната диета. Има огромно значение какво ядете преди тичане. Наложително е зареждане с достатъчно „гориво“ за оптимална ефективност.

Какво да ядете преди тичане?

Въглехидратите са много важни преди тичане. Гледайте да похапнете щедро от тях. Те дават енергия, необходима за качествения джогинг. Можете да хапнете банани, 2 филии хляб, плодов кейк, плодов млечен шейк, кисело мляко, варени сладки картофи или варена киноа.

Още по темата

Ако тичате рано сутрин, веднага след като станете, е добре да консумирате купичка овесени ядки, яйца, десертен бар мюсли или шейк от пресни плодове.

За по-интензивна и продължителна тренировка с тичане можете да хапнете високоенергийна закуска, като например голяма купа с овесени ядки с добавени сушени плодове, пресни плодове и чаша плодово смути.

Важно е да консумирате цели плодове, а не прясно изцедени сокове. Не забравяйте приема на въглехидрати и на вечеря, тъй като са ви необходими за тренировката рано сутрин. Това е така, защото мускулите продължават да разграждат въглехидратите след джогинг, дори през нощта.

След тренировката можете да си позволите прием на протеини и кофеин, за да помогнете на мускулите да се възстановят.

Храни, които трябва да се избягват преди тичане:

  • Храни с високо съдържание на фибри
  • Храни с високо съдържание на мазнини
  • Пикантни храни
  • Прекомерно количество кофеин
  • Алкохол