Лененото семе е едно от най-полезните и необходими семена, съдържащи множество незаменими вещества.

Защо е добре да включим лененото семе в менюто си?

Лененото семе е суперхрана, която е изключително богата на фибри, а това е много важно от гледна точка на отслабването. То е стигнало до нас още от древен Египет и древен Китай.

Тази суперхрана е с ниско съдържание на калории, отличен източник е на омега-3 мастни киселини и има високо съдържание на фибри, което я прави много подходяща за отслабване. Включете лененото семе в диетата си за редукция на теглото и няма да съжалявате.

Как да консумирате лененото семе?

Препоръчително е лененото семе да се консумира в не по-големи количества от 1-2 супени лъжици дневно. Може да се приготвя също под формата на стрито брашно или течно масло. Подходящо е за добавяне към различни ястия и печива.

Регулира холестерола

Не всички мазнини са вредни за здравето. Хората трябва да разберат това. Здравословните мазнини са съществени за организма и имат огромно значение за здравето. Омега-3 мастните киселини в лененото семе помагат много за намаляването на глада и дават усещане за ситост по-дълго време.

Те са богат източник на добър холестерол (HDL), който намалява риска от сърдечносъдови заболявания.

Лененото семе доставя микроелементи, диетични фибри, манган и витамин В1 в тялото. Всички те са от голямо значение за правилната работа на организма.

Още по темата

Лененото семе понижава кръвното налягане, премахва главоболието и намалява сърдечносъдовия риск, както и високото кръвно налягане.

Тези семена са много полезни и за женското здраве. Те предотвратяват разрастването на туморни клетки и спират производството на нови такива. Затова е много добро в превенцията на рак на гърдата и рак на яйчниците.

Освен това лененото семе облекчава предменструалните болки и симптоми, както и симптомите на пременопауза и менопауза, като раздразнителност, нередовен цикъл, кисти, тежки кръвоизливи и т. н.

Това семе е много богато на полифенолни антиоксиданти, които имат антиокислителни свойства. Това намалява инсулиновата резистентност на клетките и съответно риска от диабет тип 1 и 2, както и заболяванията, свързани с него.

Бременност

Лененото семе е горещо препоръчвано за консумация от бременни и кърмещи жени заради многобройните му ползи за организма и здравето.