Когато приготвяме нещо вкусно или си го поръчваме в ресторант, винаги добавяме от любимите си подправки. Копър, магданоз, пипер, подправки с по-силен аромат, пикантни, всички те обогатяват вкуса на блюдата, но и ни помагат да бъдем по-здрави. Вижте как.

Помагат в отслабването

Много подправки, които използваме в ежедневието си имат свойствата да подобряват метаболизма, което от своя страна е от решаващо значение за загубата на килограми.

Също така редица полезни подправки могат да бъдат като заместител на захарта, солта, което помага да приемате много по-малко калории, да не задържате излишни течности и да поддържате стабилни нива на кръвната захар.

Така например ароматната канела спомага именно за регулирането на кръвната захар, на кръвното налягане, но е и подходяща за подобряване на метаболизма.

От друга страна, ако обичате да хапвате люти чушки, те също могат да ви помогнат в загубата на килограми, тъй като повишават телесната температура. Затова добавяйте по-често от тях към ястията, салатите, супите, дори към смутитата.

Намаляват риска от сърдечни заболявания

В изследвания многократно се е доказало, че лукът, чесънът, джинджифилът,се грижат за здравето на кръвоносните съдове и намаляват риска от сърдечносъдови заболявания. Чесънът е мощен антиоксидант и естествен разредител на кръвта.

Препоръчва се на пациенти страдащи от висок холестерол и доказано има положителен ефект върху нивата на триглицеридите. Ароматната подправка се препоръчва и на тези, които поддържат високо кръвно, защото може да понижи неговите стойности.

Вече споменахме, че канелата е чудесна за подобряването на метаболизма, но тя спомага за увеличаване на антиоксидантите в кръвта, а джинджифилът, който също е много полезен, действа като естествен разредител на кръвта.

Облекчават проблемите със синусите

Когато страдате от настинки, грип, имате проблеми със синусите, винаги приемайте с храната и по-пикантни подправки като чесън и люти чушки.

Те повишават телесната топлина и отпушват синусите. По този начин не само дишате по-лесно, но и намалявате възпалителните процеси, защото подправки като чесъна и лука действат и като естествени антибиотици.

Намаляват стреса и ни помагат да живеем по-дълго

Според едно проучване хората, които консумират пикантни храни 1-2 пъти седмично намаляват риска от по-ранна смърт в сравнение с тези, които по-рядко ги консумират. Това е така, защото се грижат за здравето на сърцето, а оттам намаляват и риска от сърдечни проблеми. Но ползите от тяхната консумация не спират дотук.

Още по темата

За лавандулата, куркумата, кава-кавата, пасифлората, се смята, че спомагат за намаляване на тревожността и стреса.

Не бива да забравяме и за зеления и черния чай, които са богати на L-теанин – аминокиселина, която намалява стреса. Ето защо, когато сте изправени пред напрегнати ситуации, винаги балансирайте с чаша-две зелен или черен чай.

Снимка: istock