Коремните мазнини са най-опасните излишни мазнини в цялото тяло. Те застрашават здравето и живота. Счита се, че прекомерното натрупване на мастна тъкан около корема и талията увеличава значително риска от диабет, сърдечносъдови заболявания, рак и хормонални проблеми.

Обикновено има конкретни причини да трупате мазнини именно около корема. Кои са те?

Не се храните с достатъчно мазнини

Точно така – мазнините помагат за редукцията на мазнини. Става дума обаче за полезните мазнини, мононенаситени и полиненаситени мастни киселини. Те допринасят за правилното делене на клетките, регулирането на метаболизма и топенето на мастната тъкан около талията.

Имате депресия и сте под стрес

При депресия желанието за физическа активност намалява. Също така хормоналният баланс се променя коренно, което пречи на нормалното изгаряне на калории и мазнини. Когато в организма се натрупа много стрес, надбъбречните жлези секретират повишени количества кортизол – хормон на стреса.

Той е пряко обвързан с метаболитните процеси в клетките и е отговорен за причиняването на натрупване на мазнини, особено в областта на корема.

Страдате от недостиг на магнезий

Изследванията показват, че страдащите от дефицит на магнезий имат по-високи нива на кръвна захар и инсулин. Това причинява натрупване на коремни мазнини.

Още по темата

Приемът на магнезий, както и консумацията на храни, богати на магнезий понижава кръвната захар и инсулина като едновременно ускорява изгарянето на мазнините и понижава риска от диабет.

Храни, богати на магнезий са авокадото, киселото мляко, сушените плодове, черният шоколад, тъмнозелените листни зеленчуци, ядките, семената, рибата, бобовите и пълнозърнестите храни.

Диетата ви е бедна на фибри

Фибрите допринасят за изгаряне на коремните мазнини. Те регулират метаболизма, кръвната захар, инсулина, работата на стомашно-чревния тракт и теглото. Фибрите освобождават от токсините и създават усещане за дълготрайна ситост.

Снимки: iStock