Искате да отслабнете и да стегнете тялото си възможно най-бързо? Нямате търпение, не искате да блъскате седмици, дори месеци наред, докато усетите крайния резултат. Ето защо преуморявате организма си и карате тялото си да изпада в крайно изтощение по време на тренировка.

С тази тактика може да нанесете големи щети на тялото, мускулатурата, ставите и сухожилията, както и на работата на органите и системите. Какво можете да направите, ако сте прекалили с тренировката и упражненията?

Сложете повече лед

Дръжте лед на засегнатото място колкото можете повече. Гледайте да издържите поне 20 минути. Ледът неслучайно е известно средство за намаляване на болката. Той има успокояващ и упойващ ефект при разтежения, натъртвания, охлузвания и болки в мускулите. Никога не поставяйте загряващ компрес в такива случаи, противопоказно е. Те засилват възпалението за разлика от леда, който го тушира.

Пийте пресен сок от череши

Черешовият сок има изключителното свойство да потиска възпалението след твърде интензивна тренировка. Много професионални спортисти пият сок от череши след контузия. Противовъзпалителните качества на черешовия сок са завидни. Пийте го 2 пъти на ден, особено при повтарящи се болки и контузии.

Още по темата

Не спирайте да тренирате

Много хора правят грешката да спрат да тренират, ако се появят болки в мускулите и преумора. Стига да няма сериозна контузия не е добре да го правите, а трябва да се консултирате с лекар.

Ако са се появили просто болки и силна преумора от напрегнатата тренировка, не спирайте с упражненията на следващия ден, защото това ще отпусне мускулния ви тонус и дори може да предизвика по-силни болки на по-късен етап.

Важно е да намалите интензитета на следващите си тренировки, за да избегнете наранявания. Но е от значение да не спирате с упражненията, защото активността ще помогне да засилите кръвообращението. То от своя страна ще ускори оздравителните процеси в мускулите и сухожилията, защото ще ги зареди с достатъчно кислород и хранителни вещества.

Снимки: iStock