Телата винаги ни подсказват, когато нещо в организма ни не е наред. Нито един симптом на неразположение не бива да бъде подминаван. Голяма част от тях са признак на дефицит на хранителни вещества. Вижте 4 признака за дефицити.

Промени в настроението и енергийните нива

Започвате и завършвате деня си много уморени. Липсата на енергия се усеща от мига, в който се събудите, а настроението ви е колебливо. Твърде възможно е тези неразположения да подсказват за дефицит на витамини от групата В.

Много е лесно да се допусне техния дефицит, тъй като те бързо се изчерпват, защото на тялото му са необходими за производството на енергия, но също така и за метаболизирането на протеини и хормони. Когато не се храните пълноценно, резервът на витамините се изчерпва и се чувствате по-често слаби и без настроение.

Витамини от групата В може да си набавите чрез приема на хранителни добавки обогатени с тях или чрез консумацията на пълнозърнести храни, соеви ядки, киноа, червено месо и други.

Повишена тревожност и безпокойство

Всеки от нас има в ежедневието си стрес, но при някои хора чувството на безпокойство и тревожност е в пъти повече. Появява се и безсъние... Може би не приемате достатъчно магнезий с храните и напитките.

Този важен минерал може да бъде от полза, тъй като действа като релаксант и спомага за подобряване на притока на кръв към мозъка и намаляване на напрежението. Тревожността често е причина за появата и на чревни проблеми и усещане за гадене, болки в стомаха.

Източници на магнезий са тъмни зелени листни зеленчуци, черен шоколад, ядки, семена и други. Разбира се може да приемате и хранителни добавки с магнезий, като се предлагат и такива в комбинация с витамин В12.

Повишен апетит

Храните се редовно и разнообразно, но гладът ви към въглехидратни храни като хляб, макаронени изделия, бисквити, сладкиши се е повишил. Сякаш не можете без да хапнете от тях. Това може да е знак, че имате дефицит на хром.

Хромът е много важен за метаболизирането на въглехидратите, поддържането на нормални стойности на кръвната захар. Храни богати на хром са яйчен жълтък, банани, ябълки, броколи и други.

Още по темата

Суха, лющеща се кожа, екзема

Сухата кожа, която се лющи не бива да бъде неглижирана. При подобно неразположение веднага нанасяме подхранващ продукт, но той облекчава раздразненията за кратко време и въздейства външно. Сухата кожа често се свързва с недостига на омега-3 мастни киселини.

Те са много важни за здравето и красотата на кожата и спомагат за намаляване на възпалението, като същевременно хидратират. Може да си ги набавите с консумацията на по-мазни риби, семена от чиа, ленено семе, чрез хранителни добавки и други.

Снимка: istock