Всеки от нас иска да остане по-млад възможно най-дълго, но често ежедневните ни навици вместо да забавят стареенето, ускоряват този процес. Учени смятат, че старенеето може да бъде забавено с няколко лесни стъпки, като това да посещаваме класове танци, да придобиваме нови знания. Вижте още няколко съвета за повече младост.

Намалете порциите

Намаляването на калориите, които консумирате, помага да се забави процесът на стареене на организма. Това води до промени в биохимичните механизми, които засягат процеса на стареене на клетките в тялото.

Важно е обаче организмът ви да получава всички необходими витамини и хранителни вещества. Освен това консумацията на по-малки порции намалява честотата на заболяванията и ви дава повече енергия.

Включете в храната си гъби печурки

Американски учени са установили, че хората, които редовно консумират печурки се чувстват много по-млади от реалната си възраст. Това се дължи на специалните елементи, които тези гъби съдържат, наречени ерготионеин и глутатион, които неутрализират увредените клетки. Освен това, гъбите намаляват риска от развитието на рак и сърдечносъдови заболявания, както и болестта на Алцхаймер.

Изненадващи промени, които се случват, когато се храним здравословно

Намалете броя на сладките лакомства

Намаляването на сладкишите не само ще се отрази положително на фигурата ви, но и ще удължи младостта на тялото ви. Когато ни липсват въглехидрати, тялото ни започва да произвежда химическо вещество, което предпазва тъканните клетки от увреждане. Освен това се препоръчва да се увеличи броят на полезните мазнини в храната, а те се съдържат в продукти като риба, месо и растителни масла.

Следването на подобен хранителен план, ще спомогне за намаляване на риска от развитие на сърдечни заболявания, рак и болестта на Алцхаймер. Разбира се не бива да спирате да консумирате полезни въглехидрати, а само да ограничите приема на захар и захарни изделия.

Карайте колело

Учените са доказали, че редовното каране на колело забавя процеса на стареене. Повишават се енергийните нива, мускулите се поддържат в добра форма, нивата на тестостерон също са в баланс. Разбира се всяка друга физическа активност, която ви кара да се чувствате добре се препоръчва. Хората, които не спортуват редовно стареят по-бързо.

5 причини да започвате деня със семена от чия

Отделяйте достатъчно време за приятелите си и създавайте нови контакти

Ако напоследък нямате много време за вашите приятели, направете намирането на такова време приоритет. Дългосрочното приятелство влияе положително върху специалните области на хромозомите, които са отговорни за процеса на стареене.

Проучванията доказват, че приятелството и приятелските взаимоотношения с хората могат да помогнат за намаляване на скоростта, при която мозъкът застарява значително.

Още по темата

Опитайте се да контролирате стреса

Нашето отношение към нещата, които се случват около нас, е особено важно, когато сме изправени пред определени трудности, а такива, дори малки се случват почти всеки ден. Неовладяването на стреса е причина за покачване нивата на хормона на стреса кортизол. Не на последно място, учените от години твърдят, че стресът ни състарява много бързо.

Водете активен начин на живот

Воденето на активен начин на живот, като посещаване на културни мероприятия, партита, концерти, също може да забави процесите на стареене. Комуникацията с интересни хора, приятните емоции ще удължат младостта ви.