Всички знаем, че закуската е най-важното хранене за деня. Също така от значение е и с каква храна ще започнете вашата сутрин. Овесената каша е една от най-често препоръчваните здравословни закуски. Овкусена с малко мед, пресни плодове, сурови ядки, канела, мляко... Какво се случва в тялото ни, когато започваме деня си с нея? Важно! Ако имате непоносимост към овеса, глутена, не консумирайте овесена каша.

Кожата ви ще подобри състоянието си

Овесената каша съдържа голямо разнообразие от витамини и микроелементи, които благоприятстват състоянието на кожата.  Един от важните елементи, съдържащи се в нея е цинкът, който спомага за прочистването на кожата и елиминирането на токсините, действа и подмладяващо. 

Желязото е един от най-важните елементи за храненето и насищането на влага в клетките на кожата. Манганът премахва отока и възпалението и също така подпомага бързото излекуване на кожата след рани, натъртвания, изгаряния и други микронаранявания.

Магнезият нормализира кръвообращението и осигурява забележимо подновяване на клетките на кожата. Всички тези минерали се съдържат в овесените ядки. 

5 ползи от консумацията на суши

Осигурявате повече протеини на мускулите

Една порция или около 8 супени лъжици овесена каша, осигурява на тялото 15% от препоръчителното дневно количество протеин. Също така, консумацията на овесени ядки ще ви осигури витамин Е, антиоксиданти и глутамин, които помагат за по-бързо възстановяване на мускулните влакна.

Повече антиоксиданти и енергия

Овесът е богат на антиоксиданти, които спомагат при сърбеж, възпаление и високо кръвно налягане. Също така, съдържа и бета-глюкан, който понижава кръвната захар. Овесената каша е от полезните въглехидрати, които ще ви осигурят ситост и ще ви заредят с повече енергия. 

Храни, които кардиолозите не консумират

Загуба на излишни килограми

Ежедневната консумация на овесена каша спомага за подобряване на метаболизма, ускорявайки загубата на тегло. Закуската, базирана на овесена каша ни осигурява ситост за повече часове, като ни позволява да не преяждаме през останалата част от деня.

Още по темата

Бавните въглехидрати, които се съдържат в овеса, ни позволяват да регулираме апетита и да поддържаме нивата на кръвната захар и инсулина. 

Регулират холестерола

Овесът съдържа влакно, наречено бета-глюкан, което спомага за намаляване на холестерола в организма. Благодарение и на линолевата киселина, съдържаща се в овесената каша, се понижава нивата на триглицеридите и лошия холестерол в кръвта.

Тези хранителни вещества "почистват" остатъците от мазнини от стените на артериите и защитават тялото ни от развитието на заболявания като атеросклероза, инфаркт и инсулт.