Тичането е прекрасна кардио тренировка. То е един от най-добрите начини да изгорите излишните мазнини, да поддържате сърдечносъдовата система в добра форма, както и цялата мускулатура.

То обаче има и своите отрицателни черти – натоварва коленете, ставите на краката, гръбнака, поставя в риск от износване сухожилията и хрущялите.

Гръдни болки, които тичането може да предизвика

Освен това, за да тичате, времето навън трябва да е относително приятно. През есенно-зимния период външните условия невинаги позволяват да практикувате джогинг. Винаги можете да тичате на пътеката във фитнеса, но не е същото.

Ето защо можете да замените тичането със скачане на въже. Вижте причините да го направите.

Скачането на въже изисква по-малко време 

Много хора пропускат тренировките си заради липса на време. Тичането, освен всичко останало, изисква и подобаващи атмосферни условия. Ако това ви тежи, скачайте на въже вкъщи. Тази тренировка е по-интензивна, съответно не се налага да скачате 30-40 минути, колкото тичате, например.

10 минути скачане на въже се равняват на 30 минути джогинг.

Лошото време няма да ви спре да тренирате 

Дори навън да вали дъжд, сняг, да духа вятър или да има мъгла, вашата тренировка няма да бъде засегната, защото можете да я проведете вкъщи.

Скачането на въже подобрява координацията

Скачането на въже има доказан положителен ефект върху усъвършенстването на координацията, равновесието и фината моторика. Неслучайно боксьорите го използват в своята физическа подготовка.

Защо плуването е най-полезната тренировка?

Още по темата

По-малко вероятно е да се отегчите

Дългите и натоварващи упражнения доскучават. Ето защо за много хора е трудно да поддържат рутината си и да останат мотивирани. Скачането на въже не изисква протяжни и скучни часове във фитнеса.

Скачането на въже щади самочувствието 

Някои хора се притесняват да тичат навън, за да не изглеждат прекалено дебели, тромави или да срещнат подигравателно отношение от другите. Ето защо, ако изпитвате подобни страхове, скачането на въже ще ви помогне да свалите килограмите, които ви притесняват без другите да виждат това.

6 причини изкачването на стълби да е перфектната тренировка

Ще стегнете краката, но и ръцете 

Въртенето на въжето ви помага да стегнете едновременно долните и горните крайници. В изпълнението на движенията участват почти всички групи мускули, което е допълнителен бонус към отслабването.