Менопаузата е естествен процес, който е част от живота на всяка жена, съпроводен с редица неразположения. Стрес, тревожност, нервност, поликистоза, диабет тип 2, болки в ставите, обостряне на възпаления в организма...

Картината изглежда мрачна, но само ако ѝ се оставите да бъде такава. Едно от най-важните неща по време на менопауза (и не само тогава) е грижата за духа и тялото. Правило номер едно е да не спирате да спортувате, ако имате възможност да посещавате йога, масажи, терапии, които да се грижат за физическото и емоционално здраве.

Правило номер две е да обърнете внимание на начина на хранене, защото той има значение за това как ще премине вашата менопауза. Чували ли сте за кето (кетонната) диетата? Целта на кето диетата е да топите излишните мазнини не като гладувате, а като намалите приема на въглехидрати. Повече за нея може да прочетете тук, а в следващите редове споделяме и някои ползи от следването ѝ по време на менопаузата.

Баланс на хормоните

Кето диетата оптимизира нивата на хормона инсулин, кортизол и други хормони, което означава и по-малко горещи вълни, ако все пак се случат, са по-леки.

Какво се случва в тялото ни след 40?

Изгаряне на излишните мазнини

С напредване на възрастта метаболизмът се забавя, което прави свалянето на излишните килограми по-трудно. По време на менопауза някои жени покачват телесното си тегло. Но спазването на кето диета, може да спомогне за контрола на регулиращите глада хормони, като инсулин и лептин. Освен това, храните, които се включват в диетата спомагат за ефективното изгаряне на мазнините.

Поддържа либидото

Кето диетата е богата на здравословни мазнини, което подобрява абсорбцията на мастноразтворими витамини. Това важи особено за витамин D, който има отношение към синтеза на полови хормони. Ето защо кетонната диета може да допринесе за балансиране на тестостерона и останалите полови хормони.

Още по темата

Добри енергийни нива

По време на менопауза едни от най-честите неразположения са липсата на енергия, честа умора. Следването на кето диетата помага да се поддържат постоянни енергийни нива, тъй като здравословните мазнини са един добър източник на енергия.

Пълноценен сън

Когато ежедневното ви хранене включва консумацията на захари, нездравословни въглехидрати, това оказва влияние върху нивата на кръвната захар, инсулина и качеството на съня. В съчетание с горещите вълни, сърцебиенето и други менопаузални симптоми, сънят ви може да се окаже непълноценен. Когато в менюто ви няма сладкиши, тестени закуски, бял хляб и други вредни въглехидрати, нивата на кръвната захар, кортизола, серотонина и мелатонина са в баланс и циркадният ритъм се възстановява.