Ако се чувствате неенергични и непрекъснато уморени, дрехите ви отесняват необяснимо и непрекъснато ви се яде нещо сладко, метаболизмът ви най-вероятно се е забавил. Някои заболявания също оказват влияние върху метаболизма. При нарушения в метаболитните процеси много често страдат нивата на кръвната захар и инсулина. Отклоненията в тях показват, че организмът се затруднява в обработването на глюкозата, което повишава нивата на инсулин, а това от своя страна е предпоставка за складиране на мастна тъкан вместо освобождаването на енергия.

Типове метаболизъм и хранене според тях

Как да дадете тласък на метаболизма си? Как да го накарате да се ускори и да върнете отново стройната си фигура и енергичността си?

Ето 5 здравословни начина да успеете:

1. Подбирайте въглехидратите.

Не правете грешката да поставяте въглехидратите под общ знаменател. Правете разлика между полезните и вредните, между бързо и бавно разграждащите се. Не ги премахвайте от менюто си, защото тялото ви има истинска нужда от тях. Просто не приемайте от вредните бързо разграждащи се и наситени с рафинирани захари въглехидратни десерти, тестени изделия и лакомства. Наблегнете на зеленчуците и бъдете по-внимателни с количеството плодове без да ги изключвате.

2. Яжте истински, цели продукти.

Какво се има предвид тук? Да консумирате само истински храни, които не са преработени, пакетирани или трансформирани по някакъв начин. Това са плодове, зеленчуци, меса, риба, зърнени храни, ядки. Всичко онова, което е претърпяло някаква обработка, различна от вашата подготовка за консумация, не трябва да влиза в менюто ви.

Още по темата

3. Съсредоточете се върху червата.

Здрави черва – нормален метаболизъм. Не забравяйте тази сентенция, защото тя ще ви помогне да поддържате здравословен темп на обмяната на веществата в тялото си. Ако здравето на червата ви е разклатено, ако има локално възпаление или страдате от разстройства в чревната флора, това може да окаже съществено влияние върху метаболизма и склонността към трупане на мазнини. Обръщайте внимание на балансираната чревна флора.

4. Яжте противовъзпалителни храни.

Храните, съдържащи вещества, които потискат възпаленията в тъканите, ще ви помогнат да нормализирате скоростта и качеството на обмяната на веществата. Наблегнете на боровинките, зеления чай, тъмния шоколад, авокадото, тъмнозелените листни зеленчуци. Подходящи противовъзпалителни храни са още куркума, кимион, пипер, лют пипер, които дават тласък на метаболизма.

3 билки за по-бърз метаболизъм

5. Пийте повече вода.

Достатъчното количество вода в организма помага за нормалното протичане на организма. Когато тялото е дехидратирано, обмяната на веществата се забавя. Пийте средно по 2-2,5 литра вода на ден, като избягвате газирани напитки и натурални сокове.