Когато ви връхлети мигренозен пристъп, може да ви се стори, че светът спира да се движи. Става ви зле, светлината ви дразни ужасно много, всички звуци ви се струват непоносими, а болката е толкова силна, че се чувствате сякаш този път няма да издържите.

Не сте сами. Много хора се борят с това страдание. Когато сте си вкъщи е по-лесно да затъмните прозорците, да останете на тишина, да легнете и да си починете, чакайки медикаментите да ви подействат.

6 странни неща, които могат да отключат мигрена

Когато обаче сте навън, на работа или имате неотложен ангажимент, а мигрената ви връхлети, е наистина трудно да се справите. Въпреки това не е невъзможно. Ето какво трябва да направите.

Оставете телефона си

Често когато се нуждаем от помощ грабваме телефона си и пишем или се обаждаме на близък човек за морална подкрепа. Не го правете. Светлината на екрана и малките букви влошават болката, защото ви карат да се вглеждате допълнително. Използвайте телефона си само в краен случай.

Вземете лекарствата си веднага

Приемът на предписаните ви за целта медикаменти трябва да се случи възможно най-скоро след появата на пристъпа. Те работят най-добре, ако бъдат приети в първите 40 минути след отключване на първото главоболие. След него може да последва вълна от атаки, които може да се влошат, ако не реагирате навреме.

Намерете тихо и спокойно място

Тъй като светлината и звуците утежняват пристъпите по време на мигрена и правят болката непоносима, усамотете се, за да можете да помогнете на нервната система да се отпусне.

Пийте течности

Добре хидратираното тяло се справя по-добре с атаките. Не е добре да пиете кафе или чай обаче, защото имат диуретични свойства и освен това действат възбуждащо на нервната система, въпреки че консумацията им не е забранена, но само в малки количества. За предпочитане е водата.

Използвайте успокояващи техники за отвличане на вниманието

Пуснете си тиха и успокояваща музика, за да се отпуснете. Съсредоточете се върху дишането, което помага за преодоляване на пристъпа и потиска болката.

Още по темата

Придържайте се към рутината си

Всяка промяна в ежедневието може да направи живота на страдащите от мигрена истински ад. Ако ви се наложи пътуване със самолет или друго превозно средство, предполагащо промяна в атмосферното налягане, постарайте се да се върнете възможно най-бързо към рутината си, за да се предпазите от пристъп.

Внимавайте с алкохола. Избягвайте го преди да сте се настроили към часовата разлика, ако има такава. Не прекалявайте и с кофеина и енергийните напитки.

Винаги носете със себе си чантичка за спешни случаи

Домашен мехлем за облекчаване на главоболие и мигрена

В тази специална аптечка включете всичко необходимо за успокояване на мигренозните ви пристъпи в извъндомашни условия – слънчеви очила, етерични масла, изстудяващи компреси, тапи за уши, успокояващ балсам или мехлем, и разбира се медикаменти.