Сърцето е един от най-важните органи в човешкото тяло. Докато ние си почиваме, то не спира да работи. Дали се грижим достатъчно за неговото здраве? Редовната спортна активност, поддържането на здравословно тегло, консумацията на повече здравословни храни са само част от малките стъпки, с които можем да го предпазим от сърдечни заболявания.

В менюто ни всекидневно трябва да има полезни мазнини, протеини, въглехидрати, но и сочни плодове.

Вижте кои са едни от най-полезните, за които сърцето ще ви благодари.

Горски плодове

Ягоди, боровинки, къпини, малини, червени боровинки, всички те ни осигуряват антиоксиданти и витамин С, които ни помагат да се борим със стреса и свободните радикали. Съдържат малко калории и захар, но добри количества фибри, които намаляват риска от запек.

Консумацията на къпини, които са богати на полифеноли, може да предотврати развитието на сърдечносъдови заболявания и дори рак. Вкусните плодове ни осигуряват и желязо, калций и витамин А.

Сините боровинки съдържат съединения, които спомагат за разширяване на артериите, което благоприятства кръвообращението.

Консумацията на ягоди ни доставя добри количества витамин С, но и фолиева киселина, която също защитава сърцето. Подобно на боровинките, те съдържат съединения, които благоприятстват състоянието на артериите.

Разбира се не забравяйте и за останалите горски плодове, които регулират нивата на добрия холестерол.

Навици, които вредят на имунната система

Авокадо

Добавете авокадо към дневното си меню, не само когато искате да отслабнете, но и за да защитите здравето на сърцето си. American Heart Association информира, че според изследвания, редовната консумация на авокадо може да коригира нивата на лошия холестерол. Тъй като плодът е калоричен, внимавайте с количеството, което консумирате.

Банани

Бананите са плодове с високо съдържание на калий. Редовната им консумация може да спомогне за калиево-натриевия баланс, за намаляване задържането на излишни течности и контрол на кръвното налягане.

15 малки промени, които предпазват сърцето ви 

Череши

Въпреки че горските плодове са чудесен източник на антиоксиданти, които предотвратяват сърдечните заболявания, черешите също ни осигуряват антоцианини, които снижават нивата на холестерола и намаляват възпалението в тялото. Според проучвания, консумацията на плодовете може да спомогне за намаляване на високия холестерол и триглицеридите, което от своя страна подобрява и артериалното здраве. Това също така намалява риска от инсулт, сърдечни заболявания и диабет.

Още по темата

Ябълки

Добре известно е, че сочните ябълки съдържат пектин, който блокира усвояването на холестерола в червата. Освен това съдържат полифеноли и други антиоксиданти, които се борят със сърдечните заболявания чрез понижаване на кръвното налягане и холестерола. Освен пектин, плодовете съдържат и много други фитохимикали, като кверцетин, който действа като естествено противовъзпалително средство.

Той може да спомогне за предотвратяване образуването на кръвни съсиреци. Разтворимите фибри в ябълките също могат да понижат лошия холестерол. Не пропускайте да ги добавите към менюто си.

Домати

Едни от най-често консумираните плодове, богати на витамини и ликопен, който защитава сърцето. Ако диетата ви е бедна на антиоксиданти, добавете към менюто си домати.