Знаем, че за да бъдем в добро здраве и форма, трябва да съобразим от какви храни ще се състои нашето меню. То трябва да ни осигурява важни хранителни елементи, антиоксиданти. Казано накратко, менюто ни се нуждае от повече суперхрани.

Ленените семена са една от тях. Те са богати на омега-3 мастни киселини, които се грижат за здравето на сърцето. Консумацията им ни осигурява и калций, селен, желязо, фосфор, витамин В4 и други.

Едни от ползите им за здравето включват:

  • намаляване на риска от рак на гърдата и простатата, както и други видове рак;
  • контрол на нивата на холестерола;
  • намаляване на риска от диабет;
  • намаляване на риска от сърдечни заболявания;
  • намаляване на възпалението в тялото;
  • помагат при запек;

За да извлечем техните ползи за здравето е важно семената да бъдат смлени. Как може да ги направим част от нашето ежедневно меню?

Ленено семе към здравословната закуска

Смлените семена са идеална добавка към вашата купичка овесена каша. Може да ги добавите към кисело мляко с няколко свежи парченца плодове и малко канела. Лененото семе дава плътност на текстурата и обогатява вкуса на вашите полезни закуски.

Към домашно приготвени десерти и печива

Изберете любимата си рецепта за кифлички, мъфини, кекс, хляб и добавете 1/2 чаша смлени ленени семена. Те са подходящи и за приготвянето на сурови бонбони, сурови торти, може да ги добавите към блатовете за сладкиши, които приготвяте с ядково брашно.

Повече вкус към смутитата

Смутито е чудесна напитка, която с подходящите съставки може да бъде здравословна и подходяща за вашата диета. Когато се опитваме да отслабнем, не бива да забравяме за полезните мазнини, които стимулират процеса на изгаряне на мазнини изобщо. Лененото семе е една от тях. Добавете към съставките за смути и 1 супена лъжица ленени семена и смелете всичко до перфектна гладкост.

Ленени семена за паниране

Ако сте любители на рецепти, които включват паниране, по-здравословната алтернатива е използването на смляно ленено семе. И все пак не забравяйте, че честата консумация на пържени храни крие риск за здравето и талията ви.

Към други храни

Може да добавяте семената към почти всяка храна. Поръсете ги върху супи, бургери, яйца, пържени филийки. Направете ги част от рецептите за диетични палачинки, супите, кюфтетата, сосовете, салатите, хумуса, добавете ги към тахан, комбинирайте ги с мед.