Бакла е бобово растение, чиито зърна и шушулки наподобяват тези на зеления фасул и граха. Тя е богата на сложни въглехидрати, растителни протеини и много влакнини, което я прави идеална за отслабване, както и за хора, на които се налага да контролират кръвната си захар. Баклата е здравословен зеленчук, който притежава прекрасни хранителни качества и вкус.

Баклата съдържа още много витамини – С, А, Е, К, В6, В2, В3, В1, както и минералите фосфор, калий, натрий, цинк, магнезий, желязо.

8 страхотни ползи за здравето от уакаме>>>

Кои са основните здравословни ползи от баклата?

Потиска симптомите при паркинсон

Според проучване, публикувано през 2013 година, баклата подобрява двигателната активност при страдащи от болестта на Паркинсон, като повишава нивата на допамин в кръвта.

Предотвратява вродени дефекти

Преди бременността и по време на нея жените приемат фолиева киселина, която намалява риска от поява на вродени дефекти при бебетата. Голямото количество витамини от група В в баклата, каквато е и фолиевата киселина, помагат в тази посока. По този начин рискът от проблеми с развитието на гръбначния стълб и мозъка е по-малък.

За чудните здравословни ползи на ревена>>>

Подобрява здравето на костите

Коктейлът от важни за костите минерали в баклата допринася за заздравяване на костите и увеличаване на тяхната плътност. Наличието на манган, мед, цинк и калций в този зеленчук помага за подобряване на костната структура. В само 1 чаша с бакла от 100 грама се съдържат невероятните 43 милиграма манган, който е основен компонент за усвояването на калция.

Полезна при анемия

В баклата се съдържа голямо количество желязо, което е необходимо за овладяване на анемията. Редовната консумация на бакла подобрява преноса на кислород към клетките и тъканите и овладява симптомите на анемия, като умора, задух, усещане за студ, слабост, замаяност.

Още по темата

Контролира кръвното налягане

Високото съдържание на манган и калий в баклата допринася в контрола на кръвното налягане. Тези минерали отпускат стените на кръвоносните съдове и намаляват налягането в тях. Това свойство на баклата намалява риска от инфаркт или инсулт.

Понижава холестерола

Още една добра причина да ядете бакла по-често е свойството ѝ да намалява нивата на лошия холестерол, което също е важна предпоставка за подобряване на сърдечносъдовото здраве. Протеините и фибрите помагат това да се случи. Фибрите контролират и нивата на кръвната захар.

12 чудесни ползи за здравето от кардамона>>>

Насърчава имунитета

Баклата е източник на мед, който е важен минерал за производството и растежа на здрави кръвни клетки, както червени, така и бели. Белите кръвни телца се борят с болестотворните микроорганизми, атакуващи тялото ни и от тях зависи състоянието на имунната система.