Обичаме да комбинираме храните, защото така ни е по-вкусно. За съжаление, някои хранителни комбинации могат да предизвикат стомашни неразположения, особено ако страдаме от храносмилателни проблеми. Кои е добре да избягваме? 

Бананово смути с прясно мляко

Тези две съставки почти винаги са основата на смути напитките, но не са подходяща комбинация за вашия стомах. 

Според аюрведа практиката, прясно мляко и банани не само могат да предизвикат храносмилателни проблеми, но и да ни накарат да се усещаме по-мудни. Вместо с животинско мляко, опитайте вскусовото съчетание на банан с ядково или оризово мляко, за да стимулирате храносмилането. 

Пъпеш и прошуто

Вкусна комбинация, която обичаме да си приготвяме през летните месеци и особено, когато ни предстои да посрещнем гости. Важно е пъпешът да го консумираме самостоятелно. Той съдържа повече захар, освен това отнема и повече време, за да се усвои от организма. Ето защо, ако ви се хапва, нека да е поне 30 минути преди или след друг вид храна, включително плодове и зеленчуци. 

Забранени храни при високи триглицериди

Сандвичи с колбас/печено месо, лазаня 

Обичате да хапвате богат сандвич с печено месо или пък лазаня? Протеинът, който си осигуряваме от месото и нишестето, което се съдържа в хляба и корите за лазаня, се нуждаят от различни ензими и различни нива на киселинност, за да бъдат усвоени. Когато ги консумираме в комбинация, тялото ни е изправено пред избор, затова можем да подпомогнем храносмилането като добавим към тях зелена салата.