Как се справяте с празничното хапване? Много е лесно да преминем границата и то да се превърне в преяждане. Искани се да си хапнем, да ни е вкусно, но и да останем в добра форма. Възможно е! Всичко зависи от това как ще комбинираме храните, колко големи ще са порциите ни и какви ще са малките ни закуски между основните хранения.

Има хранителни комбинации, които може да направите част от вашето празнично меню и да останете в добра форма. Такива са риба тон и домати, печено пилешко със салата от краставици. Кои други да опитате тази година?

Зеленчуци и хумус

Консумирането на повече зеленчуци не само ще ви засити, но ще подпомогне храносмилането и ще може по-лесно да контролирате консумацията на останалите храни. Пробвайте комбинация от свежи моркови или краставица с 2 – 3 супени лъжици хумус. За предпочитане е да си го приготвите сами. Как – вижте нашата рецепта тук.

Ябълки и фъстъчено масло

По време на коледните и новогодишни празници, е трудно да устоим на сладкишите. Въпреки че ще си хапнем от любимата баклава, не бива да прекаляваме с десертите. Ако ви се прияде нещо сладко, пробвайте комбинацията от ябълка и фъстъчено масло без добавени захар и сол.

Фъстъченото масло е богато на протеини, осигурява енергия, ситост и полезни мазнини. Освен това леко сладни. Ако не намерите качествено фъстъчено масло може да го замените с фъстъчен или сусамов тахан.

Твърдо сварени яйца и свежи зеленчуци

Ако искате да останете във форма по време на празниците, добавете яйца към менюто си. Те имат малко калории, но ще ви осигурят витамини А, В12, селен, фосфор, здравословни мазнини, протеини. Яйцата са чудесен старт на деня, малка закуска между хапванията, с която може да замените сандвичите, чипсовете. Може да ги комбинирате със свежи зеленчуци, малко ядки, парче обезсолено сирене.

Енергийни бонбони

Тази година може да замените някои традиционни сладкиши с нещо по-здравословно, което е полезно и за деца. Направете си сурови бонбони с ядки и сушени плодове, по възможност такива, които са без добавена захар. Енергийните бонбони ще заситят глада ви за сладкиши, ще ви заредят с фибри и полезни хранителни елементи, вкусни са и може да ги хапвате без угризения. Ето една идея за такива бонбони.

Смокини/фурми с козе сирене

Солеността на кремообразното козе сирене се съчетава добре със сладкия вкус на тези плодове, които отново е добре да са без добавена захар. От тази вкусна комбинация ще останат доволни и вашите гости, защото е подходяща за вашите празнични обеди и вечери. Протеини, фибри, витамини и минерали в една хапка.

Още по темата

Салата „Капрезе“

Бързо и лесно хапване, което ще ви помогне да останете във форма по време на празниците. Салатата комбинира моцарела, свежи домати, листа босилек и малко зехтин, но може да ползвате и малко количество песто. Хубаво е пестото да си го приготвите сами. Също така може да изберете по-нискомаслена моцарела. Как да си приготвите „Капрезе“, вижте тук.

Краставица и пушена сьомга

Много по-добре е да хапнете в комбинация с краставица сьомгата, отколкото в сандвич. Ще си осигурите фибри, протеини, омега-3 мазнини и витамин D. Освен това, краставицата има малко калории. За да бъде завършена тази хранителна комбинация, добавете малко количество лимонов сок и черен пипер.

Не на последно място, избягвайте много солените храни, за да не задържате излишни течности.