Кожата, като най-голям орган в човешкото тяло, се нуждае от всекидневни грижи. Не само с козметиката, която ползваме, но можем да подобрим значително нейното състояние с храните, които консумираме всекидневно. Особено тези, които са богати на полезни мазнини. Слънчогледовите семки, сусамовият тахан, орехите, ни ги осигуряват. Вижте кои други ще се погрижат кожата ви да бъде здрава.

Омега-3 мастни киселини

Благодарение на тях могат да бъдат забавени процесите на стареене, както и влагата в кожата да бъде възстановена. Омега-3 имат мощни противовъзпалителни свойства, което подпомага заздравяването на кожата при рани, но и при акне, намалявайки неговото проявление. Добри хранителни източници на полезните мазнини са риба, орехи, ленено семе, семена от чиа.

Храни за комбинирана кожа, регулиращи омазняването

Хапвайте бадеми

Една от най-полезните храни за здравето и красотата на нашата кожа са бадемите. Те са отличен източник на витамин Е. Той е антиоксидант и един от най-добрите „приятели“ на блестящата кожа. Благодарение на него, клетките са предпазени от увреждане, но също така се намалява и рискът от преждевременно стареене.

3 типа бръчки, подсказващи за храносмилателни проблеми

Не пропускайте авокадото

То е богато на незаменими мазнини, но също и на витамин Е, който също допринася за синтеза на колаген в кожата. Редовната консумация на авокадо ни осигурява антиоксиданти, които помагат за елиминирането на токсините от тялото. Съдържанието на мононенаситени мазнини в плода, допълнително овлажнява и подхранва кожата.

Зехтин и маслини

Това безспорно са едни от най-здравословните източници на полезни мазнини. Вкусните маслини ни осигуряват витамини като А и Е, които противодействат на свободните радикали, в резултат на околната среда, стреса, начина ни на живот. Добавянето към ежедневното меню на маслини или зехтин, подпомага и укрепването на съединителната тъкан, подобрява тонуса на кожата и предпазва от UV лъчите. Също така, антибактериалните и противогъбични свойства на зехтина могат да облекчат акнето, екземата и псориазиса.

4 етерични масла, които да ползвате след 30

Зехтинът подпомага възстановяването на клетките, предпазва от увреждане и успокоява кожата, помагайки ѝ да се обнови и регенерира. Съдържа и веществото сквалан, което присъства естествено и в липидната бариера на нашата кожа.

Още по темата

Скваланът има противовъзпалителни свойства, контролира омазняването на кожата, поддържа я влажна, забавя процесите на стареене.

Кокосово масло

Чудесно е както за консумация, така и за локално прилагане върху кожата. Кокосовото масло се усвоява лесно от храносмилателната система и подхранва кожата отвътре навън. Има имуностимулиращи свойства, действа антимикробно и противогъбично. Маслото е с високо съдържание на лауринова киселина, витамини Е, К и желязо.