Знаем че в основата на това да бъдем в добра форма е да поддържаме добър метаболизма си. Това може да се случи с консумацията на правилните храни, като зелен чай, грейпфрут, люти чушки, чисти меса, риба, ядки, яйца, зеленчуци. Всичко в балансирано количество. От друга страна, има храни, които могат да забавят метаболизма ни.

Вижте кои освен алкохола, пречат на отслабването.

Рафинирани въглехидрати

Към тази група спадат тестените закуски от бяло брашно, бял хляб, сладкиши, пици, вафли, чипсове, захар, корнфлейкс... Рафинираните въглехидрати съдържат повече глутен, нишесте и фитинова киселина, които могат да имат негативен ефект върху метаболизма. Те се усвояват бързо от организма ни, но също така причиняват и покачване на кръвната захар и инсулина, което води до забавяне на метаболизма и натрупване на излишни мазнини, а в последствие и до инсулинова резистентност.

Ако се стремите да свалите килограми, заменете рафинираните въглехидрати с нерафинирани, като пълнозърнести храни, свежи зеленчуци, като спанак, броколи.

6 пролетни диети за отслабване и детокс

Плодови сокове

Обикновено ги приемаме в компанията на зърнена закуска, което означава, че заедно с тях приемаме и големи количества захари. Ако искате да отслабнете, изключете от менюто си плодовите сокове. Това се отнася не само за тези в кутия, но и за фрешовете. Може да звучи странно, но чаша фреш съдържа повече захари и по-малко фибри, в сравнение с целите плодове за неговото приготвяне.

6 храни и напитки, полезни за женското здраве

Барчета

Приели сме ги като здравословни, само защото съдържат ядки, сушени плодове, някои и черен шоколад. Но те съдържат и доста захар, фруктоза, царевичен захарен сироп. В допълнение, сушените плодове в тях, дори в тези барчета, които са сурови невинаги са без добавени захари.

Още по темата

Млечни продукти

Обичате да хапвате сирена, пиете прясно мляко? Въпреки че са вкусни, тези млечни продукти са доста мазни. Някои хора дори не успяват да преработят лактозата, което води до подуване на корема, нарушено храносмилане, което забавя метаболизма. Ако искате да сваляте килограми, включете в диетата си натурално кисело мляко. Ако и към него имате непоносимост, заменете го с ядково мляко без добавени захари и овкусители.

Преработени меса

Колбасите също като чипсовете и пакетираните преработени храни, оказват негативно влияние върху метаболизма и общото ни здравословно състояние. Те съдържат много мазнини, консерванти, сол и почти никаква хранителна стойност. Консумацията им е и причина да задържаме повече излишни течности.