Микробиомът представлява огромният набор от полезни бактерии, живеещи в червата ни, както и в други части на тялото. Те играят съществена роля за функционирането на нашето тяло и представляват неразделна част от нашия организъм.

Най-добрите натурални източници на пробиотични полезни бактерии са ферментиралите храни, като киселото мляко, киселото зеле, киселите краставички и подобните на тях ферментирали продукти, но много често само тяхната консумация не е достатъчна, за да поддържаме достатъчен брой годни живи бактерии в телата си.

Каква е разликата между пробиотици и пребиотици?

Затова се обръщаме към приема на пробиотици. Те далеч надхвърлят значението и важността си по време на прием на антибиотици. Освен това пробиотиците не са важни само за червата, а за цялостното здраве и състоянието на отделни системи.

Кои са основните ползи от пробиотиците и защо е важно да им обръщаме внимание?

Пробиотичните бактерии участват в широка гама процеси в тялото и функции, важни за храносмилането и качественото усвояване на всяко хранително вещество. От здравословното протичане на тези сложни процеси до голяма степен зависи и имунитетът ни.

Натурални източници на пробиотици за вегани

Когато приемате пробиотици трябва да мислите за всички останали техни въздействия, които надхвърлят подобряването на чревното състояние и храносмилателната система.

Кои са основните ползи от приема на пробиотици?

Полезни са за червата

Колкото по-добро е състоянието на червата ни, толкова по-добро ще е сътрудничеството им с останалите органи и системи в тялото. Състоянието на червата е от огромно значение за живота и баланса във всяка една система в организма, включително имунната. Пробиотиците допринасят за възстановяване и поддържане на баланса в невидимата екосистема в червата ни.

Естествени източници на пробиотици (галерия)

Изследванията сочат, че пробиотиците са полезни за справяне с проблеми като диария, запек, причинени от прием на антибиотици или от неправилно хранене.

Пробиотиците могат да помогнат в контрола на теглото

Полезните бактерии играят много важна роля в разпада и усвояването на хранителните вещества, от което зависи и теглото ни. Бактериите в червата участват в метаболизма, храносмилането и производството на енергия. Влияят дори върху апетита.

Проучванията показват, че има съществени разлики в микробиома на хората с наднормено тегло и тези със слаба фигура.

От кои пробиотици се нуждаем?

Още по темата

Пробиотиците имат ползи за кожата

Пробиотичните бактерии могат да повлияят даже на кожата и нейното състояние. По кожата ни живеят милиарди бактерии, които са част от този полезен микробиом и имат за задача да пазят организма от навлизането на болестотворни бактерии през кожата.

Добрият баланс на пробиотични бактерии в кожата може да допринесе за облекчаване на акне, екзема, алергични възпаления, свръхчувствителност към някои продукти и съставки, насърчаване на по-бързото заздравяване на рани.

Кои храни са богати на пробиотици

Полезни са за сърцето

Пробиотичните бактерии могат да повлияят положително нивата на холестерола, което подобрява и сърдечносъдовото здраве. Според някои изследвания, приемът на пробиотици може да намали и стойностите на кръвното налягане.